کرزی و سیاف ریاست لوی جرگه صلح را بر عهده خواهند داشت

© Photo / ارگکرزی و سیاف ریاست لوی جرگه صلح را بر عهده خواهند داشت
کرزی و سیاف ریاست لوی جرگه صلح را بر عهده خواهند داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی گزارشات حاکی از آن است که «حامد کرزی» و «عبدالرب رسول سیاف» ریاست لوی جرگه صلح را قرار است با مشارکت بیش از دو هزار نفر در تاریخ 26 حوت برگزار گردد،بر عهده خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور سابق کشورمان همچنین از لوی جرگه که توسط اشرف غنی اعلام شده حمایت کرده و قرار است در این نشست اعضای تیم مذاکره کننده و راه آینده صلح افغانستان مشخص شود.

همچنین نماینده ویژه غنی در امور صلح در این رابطه گفت: افغانستان در 18 سال گذشته، 5 لویه جرگه را برگزار کرده است و هدف از لویه جرگه مشورتی صلح رسیدن به یک اجماع ملی درباره صلح است.

وی اضافه کرد: زنان در لویه جرگه مشورتی صلح ۳۰ درصد نقش خواهند داشت. این جرگه حداقل دوهزار عضو خواهد داشت.

این درحالی است که پنچمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر صبح امروز شروع شده و تاکنون طالبان حاضر به مذاکره با دولت نشده است.
با آغاز پنجمین دور مذاکرات امریکا و طالبان در قطر، شورای عالی صلح افغانستان از طالبان خواسته تا در لویه جرگه مشورتی صلح در کابل شرکت کنند.
محمد عمر داوودزی، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح امروز، دوشنبه در یک نشست خبری گفت، در صورت نیاز برای به نتیجه رسیدن بحث‌ها نشست برای دو روز دیگر نیز قابل تمدید است و برای 'همه شمول بودن' نیز شمار شرکت کنندگان ممکن بیشتر شود.
آقای داوودزی می‌گوید طالبان نیز می‌توانند در این جرگه اشتراک کنند اما دعوت رسمی از آنها از صلاحیت کمیسیون برگزاری جرگه است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала