جلوگیری از پیری با پیوند مغز استخوان

© Depositphotos.com / OlenaPavlovichجلوگیری از پیری با پیوند مغز استخوان
جلوگیری از پیری با پیوند مغز استخوان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در طی یک تحقیق جدید معلوم نمودند که پیوند مغز استخوان به جوان ماندن کمک نموده و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی یک مقاله جدید به صورت آنلاین منتشر شده است، که در آن نویسندگان در مورد نتایج تحقیقات خود صحبت نمودند. دانشمندان در جریان این تحقیق، مغز استخوان موشهای جوان را به موش های سالخورده پیوند دادند.
پس از عمل پیوند معلوم شد، در حیوانات سالخورده، حافظه و توانایی های شناختی عمومی بهبود یافت. مقايسه بر روی گروه متشکل از موشهای سنين مشابه انجام شد اما هيچ تغییری در آنها رخ نداد.
متخصصان برخی اثرات ضد پیری و برگشت‌پذیری آلزایمر را به هنگام تزریق خونِ موش‌های جوان به موش‌های پیرتر مشاهده کرده‌اند اما هنوز در تلاشند تا دریابند که پروتئین‌ها یا دیگر فرآورده‌های خون انتقال یافته چه تاثیری روی موش‌ها دارند.
اما این روش هنوز به مرحله آزمایش‌های انسانی نرسیده و سازمان های جهانی غذا آن چه را که در برخی کلینیک‌ها انجام می‌شود،‌ تایید نکرده و اعلام کرده این روش حتی ممکن است خطراتی در پی داشته باشد.
بنا بر گزارش ها،این نوع از تزریق می‌تواند حجم زیادی از پلاسما را وارد بدن فرد کرده که خطرات قابل توجهی از جمله عفونت‌ها، حساسیت‌ها، مشکلات تنفسی و قلبی و دیگر خطرات را به همراه دارد.
انتقال خون از افراد جوان به افراد مسن صدها سال است که انجام می شود. اما تا آنجا که مشخص شده است این روند نتایج آشکار«جوان شدن» را نشان نداده است.
محققان ثبوتی را در اختیار ندارند که نشان بدهد تحقیقات انجام شده آنها روی موش ها، روی انسان هم همان تأثیر را خواهد داشت. در هر صورت برای دریافت نتایج بهتر، مغز استخوان جوانان باید به افراد مسن پیوند زده شود. برای اینکار باید اجازه انجام چنین عملی دریافت شود که آسان نخواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала