واکنش شهروندان به اظهارات اخیر امرالله صالح: جرأت کن باما به اطراف کابل برو

© Photo / Amrullah Saleh FBامرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی
امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی و سرپرست پیشین وزارت امور داخله، ادعاها در مورد کنترل نیمی از خاک افغانستان توسط طالبان را رد کرده و آن را تبلیغات دشمن برای شکستن روحیه ملی دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشت که "نفوذی‌های دشمن بیگانه ما و حلقه‌هایی که برای امتیاز گیری نهایی برای طالبان در داخل افغانستان کار می‌نمایند، بصورت دوامدار ادعا دارند که طالب نیم خاک افغانستان را در اختیار دارد."

وی گفته است که حاضر است با موتر، هواپیما، بایسکیل، اسپ و یا پیاده به بخش‌های کشور که گفته می‌شود زیرادارۀ طالبان است، سفر کند: «کسانی که ادعا می‌کنند که گروه‌های هراس‌افگن نزدیک به نیمی از افغانستان را اداره می‌کنند چلنج می‌دهم که به دفترم در کابل بیایند تا یکجا با آنان برای گردش در کشور با موتر، با هواپیما، با بایسکل، با اسپ و یا پیاده برویم. این خبرهای دروغ و نادرست بیشتر از سوی دست نشانده‌گان، جاسوسان و احمقان پخش می‌شوند.»
این نوشتۀ آقای صالح با واکشن‌هایی روبه‌رو شده‌است و شماری از شهروندان کشور وی را چلنج می‌دهند که به دوردست ها نه بل اگر جرأت دارد به ولسوالی‌های کابل برود.  

احمد نوید، یکی از کاربران تویتر در پاسخ به این نوشتۀ آقای صالح نوشته‌است که "بیایید یکجا از کابل به مزار یا کندز برویم. شما انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که یک مرد به وعده‌اش وفا می‌کند."
احمد (مستعار)، باشندۀ کابل نیز می‌گوید:"بیایید همرای من از کابل تا نیمروز بروید و ببینید که در این راه چه وضعیتی است."  

آصف یوسفی نوشته: شاه حسین دوم می شوی… 


احمد، باشندۀ دیگر کابل نیز می‌افزاید: "هرکس که چلنج می‌دهد که من به فلان جای می‌روم، تیل موتر را از خودم می‌اندازم بیاید همرای من برود، بت خاک می‌روند، چهار آسیاب می‌روند و یا نزدیک تا هوتخیل برود شب هوتخیل می رویم.» 

عبدالله، باشندۀ مزار شریف اما می‌گوید که مقام‌های حکومت و سیاسیون با موترهای ضدگلوله می‌گردند و از وضعیت امنیتی کشور آگاهی ندارند: «پس چرا خودتان، با موترهای ضد گلوله رفت و آمد می‌کنید؟ نمونه اش در شهر بزرگ افغانستان مانند کابل. ویا وقتی که گشت گذار می‌کنید چرا جاده‌ها را به روی ترافیک می‌بندید؟» 


ضیاء احمدی، یک کار بر دیگر تویتر درپای این نوشته آقای صالح نگاشته است که «ما قول می‌دهیم اگر با اسب و بایسکیل از کابل برآمدین تا آخرین نقطه دنبال شما بیاییم.
شما هنوز از کابل به قندهار زمینی رفته‌اید؟ 

​ گروهی گفته اند ،لاف زدن هم حد دارد…. 

پس از این واکنش‌ها، آقای صالح می‌نویسد که سنجش‌گر وی جمعیت کشور بوده است.
پیش از این، یک گزارش سیگار نشر شد که نشان می‌داد که حاکمیت دولت نسبت به هژده سال اخیر کاهش یافته‌است و بخش‌های ناامن کشور به گونۀ بی‌پیشینه افزایش یافته‌است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала