ایران عملیات نظامی بر شهر ادلب سوریه را ناممکن نمی داند

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران عملیات نظامی بر شهر ادلب سوریه را ناممکن نمی داند
ایران عملیات نظامی بر شهر ادلب سوریه را ناممکن نمی داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایران راه حل نظامی برای حل مشکل وضعیت شهر ادلب سوریه را ناممکن نمی داند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه ای با روزنامه سویسی Basler Zeutung درباره وضعیت شهر ادلب سوریه گفت:- "ما هیچ گاه پشتیبان اقدام نظامی نبودیم و کوشش می کنیم، که از آن اجتناب کنیم، چرا که می‌دانیم چنین اقدامی مصیبت‌بار خواهد بود. با این وجود همه راه‌های دیگر به شکست انجامیده و جبهه النصره بیش از هر زمان دیگری، اراضی ادلب را زیر کنترل خود گرفته است و در اطراف دیرالزور هم همچنان تروریست‌هایی وجود دارند و حتی در عراق هم این گونه است. تروریست‌ها یک چهره متفاوت به خود گرفته‌ و به خانه رفته‌اند و منتظرند تا در فرصت مناسب دوباره به صحنه بیایند. ما باید محتاط باشیم. اگر دیگر به ما نیازی نباشد این پایان حضور ما خواهد بود".

جواد ظریف: امریکا پشتیبان دیکتاتورها و جلادان است - اسپوتنیک افغانستان
جواد ظریف: امریکا پشتیبان دیکتاتورها و جلادان است

ایران به موازارت روسیه و ترکیه ضامن حل و فصل درگیری در سوریه است.

شهر ادلب در سال 2015 به تصرف شبه نظامیان عضو گروهک تروریستی «جبهه النصره» (گروهک ممنوعه در روسیه) در آمد.

در همین حال، بثینه شعبان مشاور رئیس جمهور سوریه اعلام کرده بود، که دمشق تصمیم دارد ادلب را به کنترل خود بازگرداند و تنها روش وزمان این کار مورد بحث قرار دارد.

این در حالیست، که وزیران دفاع روسیه و ترکیه در پایان مذاکرات خود در سوچی در روز 17 سپتمبر یادداشت تفاهمی درباره برقراری ثبات در منطقه کاهش تنش در ادلب امضا کرده قرار گذاشتند در آنجا ناحیه غیر نظامی ایجاد شود.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور روسیه اجرای عملیات مشترک ترکیه، روسیه و ایران در برابر گروه های افراط گرا در ادلب را منتفی ندانسته بود.

یادآوری می کنیم، که درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارچ 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین آنها داعش و جبهه النصره هستند. در این اواخر نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала