قیامت نزدیک است

© Fotolia / Johan Swanepoelروز قیامت
روز قیامت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فقط چند سال دیگر برای ختم حیات بشریت باقی مانده است.

به هر صورت تهدید از آسمان وجود دارد. امروزه ستاره شناسان همه شهاب های فضایی خورد و بزرگ را کشف کرده اند که می توانند در یک فاصله خطرناک به زمین نزدیک شوند. محاسبه دقیق مسیر حرکت شهاب ها همیشه محدود است، بنابراین برخورد عنصر آسمانی با زمین در برخی موارد امکان دارد.

Патриарх Московский и Всея Руси Кирилл - اسپوتنیک افغانستان
در کدام صورت قیامت رخ می دهد

به گزارش اسپوتنیک، ممکن است بشریت به دلیل برخورد زمین با یک جسم کیهانی یا در نتیجه فاجعه بشری، طبیعی یا تخنیکی نابود گردد. این یک فانتزی از فلم رسانه ای و یا از ساخته های ریژیسور هالیوود نیست، بلکه پیش بینی دانشمندان است.
در مقاله ریانووستی آمده است که ممکن تا سال 2036 بشریت زندگی کند.
قابل یادآوری است که در اکتوبر سال 2007، روستائیان پنانز روسیه به یک مغاره دور پنهان شده در انتظار پایان جهان گردیدند. به گفته آنها، زمین در ماه می 2008، به علت تصادم با یک شهاب دنباله دار، باید از بین میرفت. چون فاجعه اتفاق نافتد، مردم به تدریج پناهگاه را ترک کرد.
در ادیان مختلف در ارتباط روز قیامت چیزهای را گفته شده است. در مسیحیت، روز قیامت در سال 2000 و در جنتری مایی قیامت در سال 2012 پیش بینی شده بود. قیامت در این سالها نیز صورت نگرفت.

اکثر دانشمندان نگران شهاب به نام آپوفیس هستند. او در سال 2029 به زمین نزدیک می شود و در 13 اپریل به فاصله 38 هزار کیلومتر از زمین عبور خواهد کرد. احتمال بسیار کمی وجود دارد که او به یک ناحیه شش صد متری نزدیک شود، جایی که قوه جاذبه زمین می تواند مسیر آن را تغییر دهد. بار بعدی در سال 2036 به زمین تصادم می کند و زندگی بشریت ختم می شود.

​نیم قرن پیش، هانز فون فاستر ریاضیدان امریکایی و همکارانش مقاله ای در مورد پایان جهان منتشر کردند. گفتند که در 13 نوامبر 2026 زمین از بین خواهد رفت.
سباستین فون هورنر، استروی فیزیکدانان آلمانی، دیگر معیار های مربوط به فعالیت انسانی را در نظر گرفته پیشبینی کردند که قیامت بین سال های 2020 تا 2050 صورت میگرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала