خلیلزاد و جنرال دوستم در انقره دیدار کردند

© Photo / FVP / FVPخلیلزاد و جنرال دوستم در انقره دیدار کردند
خلیلزاد و جنرال دوستم در انقره دیدار کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سترجنرل عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان با آقای زلمی خليلزاد فرستاده‌ی خاص ایالات متحده امریکا در امور پروسه‌ی صلح افغانستان و هیأت همراهش در انقره ترکیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سترجنرل عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان که اکنون مصروف بازدید انقره هستند، شام دیروز در اقامت ‌گاه شان با آقای زلمی خليلزاد فرستاده‌ی خاص ایالات متحده امریکا در امور پروسه‌ی صلح افغانستان و هیأت همراهش دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
در اين ديدار پیرامون پروسه‌ی صلح، راه اندازی جرگه‌ی مشورتی صلح و انتخابات رياست جمهوری آينده در افغانستان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
طی این ملاقات، معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان از تلاشهای آقای خلیلزاد و هیأت همراه‌شان در راستای فراهم نمودن زمینه‌ها برای انجام مذاکرات صلح با طالبان و تعهدات ايالات متحده امريكا برای ختم جنگ و تأمین ثبات پايدار در افغانستان ابراز امتنان کرد.

© Photo / FVP / FVPخلیلزاد و جنرال دوستم در انقره دیدار کردند
خلیلزاد و جنرال دوستم در انقره دیدار کردند - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد و جنرال دوستم در انقره دیدار کردند

معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان ختم جنگ چهل ساله از طریق مذاکرات صلح همه شمول بین‌الافغانی، تأمین صلح سرتاسری پایدار با حفظ دست آوردهای هفده سال گذشته را در افغانستان از آرزوهای بزرگ مردم ما دانسته افزودند که ‌برای رسیدن به این اهداف، مردم افغانستان قبل از همه به اعتماد‌سازی داخل نظام و اجماع ملی در سطح کشور ضرورت دارد.
جنرال دوستم خاطر نشان کرد که ‌چنین اجماعی می‌تواند از طریق تفاهم بین عناصر اصلی جامعه افغانستان بشمول حکومت، احزاب سیاسی، اقوام با هم برادر، اقشار و افکار مختلف مطرح بشمول زنان و‌جوانان، شکل گیرد.
در این دیدار هردو‌ جانب ‌روی ضرورت اجماع ملی برای پیروزی مذاکرات صلح، انجام مشوره‌های لازم روی ترتیب اجندا و تعیین اهداف برای موفقیت جرگه‌ی مشورتی صلح، و همچنان حیاتی بودن تأمین شفافیت انتخابات آینده، برای کامیابی فرهنگ مردم سالاری در افغانستان تاکید نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала