البغدادی زنده است و با لباس مبدل در سوریه رفت و آمد می کند

© East News / Balkis Pressابوبکر البغدادی
ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع امنیتی در عراق روز دوشنبه فاش کردند که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش از بیم شناخته شدن توسط مردم، پوشش اسلامی خود را کنار گذاشته و با لباس مبدل در خاک سوریه رفت و آمد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع امنیتی در عراق در مصاحبه با پایگاه خبری روسیا الیوم که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: البغدادی هنوز در قید حیات هست و اکنون در اراضی سوریه به سر می برد.
وی که نامش فاش نشده است، افزود: سرکرده داعش طی دو روز گذشته در مناطق مرزی میان عراق و سوریه رفت و آمد داشته است.
به گفته این منبع، البغدادی با گروه های مسلح خود در ملا عام ظاهر نشده بلکه همراه با برخی از عناصر داعش با لباس مبدل که شناخته نشوند در میان مردم رفت و آمد دارد.
این منبع افزود: نقشه تحرکات البغدادی در اختیار سازمان اطلاعات عراق و نیز ائتلاف ضد داعش است. 

ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
جنرال امریکایی: البغدادی یک فرد ترسو و بزدل است

رسانه های محلی عراق نیز به نقل از یک منبع اطلاعاتی در این کشور گزارش دادند که البغدادی از ترس شناسایی محل اختفایش، مدام در اراضی سوریه در حال جابه جایی است.
یک منبع عراقی نیز شنبه (گذشته) به خبرگزاری رسمی اردن (پترا) گفته بود: البغدادی به همراه پنج تن از وزیران این گروهک در منطقه کوچکی در دیرالزور سوریه محاصره شده است.
ابوبکر البغدادی چهارمین سرکرده گروه تروریستی داعش است.
نام واقعی بغدادی که متولد سال 1971 میلادی در سامرا و 48 ساله است، 'ابودعاء' یا 'الکرار' ابرهیم ابن عواد هاشمی قریشی است.
وی فعالیت خود را با عضویت در گروه تروریستی القاعده در عراق آغاز کرد و سال 2010 به دستور اسامه بن لادن سرکرده پیشین القاعده که به دست امریکایی ها و در خاک پاکستان کشته شد، به عنوان سرکرده این گروه در عراق منصوب شد.
اما اکنون بین وی و ایمن الظواهری سرکرده کنونی القاعده دو دستگی به وجود آمده به گونه ای که هر یک دیگری را تکفیر کرده و آن را گروه منحرف می داند که نباید از آن پیروی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала