لت و کوب یک استاد دانشگاه کابل توسط نگهبانان وزیر تحصیلات

© کریملت و کوب یک استاد دانشگاه کابل توسط نگهبانان وزیر تحصیلات
لت و کوب یک استاد دانشگاه کابل توسط نگهبانان وزیر تحصیلات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفتهٔ این استاد دانشگاه، در حالیکه وزیر تحصیلات عالی در داخل موتر خود بود، یکی از نگهبانانش با مشت بر دهن این استاد کوبید و دهنش را خون کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمود مرهون، یکی از استادان دانشکدۀ زبان و ادبیات دانشگاۀ کابل ادعا دارد که نگهبانان نجیب‌الله خواجه عمری، وزیر تحصیلات عالی افغانستان روز یک‌شنبه، وی را اهانت و لت وکوب کرده‌اند.

وی می‌گوید که این رویداد در حضور وزیر تحصیلات عالی هنگام بیرون شدنش از دانشگاه کابل انجام شده‌است: "فردی از پشت سر که دارای بروت‌های کلان و عینک بود آمد و من را در موتر زد و آمرانه برای من گفت که در موترت بشین.  موتر من، در موتر خورد و در همین لحظه با مشت بر دهن من کوبید که در نتیجۀ آن دهنم خون شد و وقتی که دیدم در داخل موتر وزیر تحصیلات عالی نیز نشسته بود".

این استاد دانشگاه اکنون خواهان اعادۀ حیثیتش است و از حکومت می‌خواهد جلو به گفتۀ او زورگویی‌ها را بگیرد: "هر فردی که در افغانستان زنده‌گی می‌کند، باید امن باشد و احترام شود و هیچ فردی نباید برایش بی احترامی و اهانت کند. من هیچ برتری نسبت به کسی ندارم، اما این حق من است که در برابر ظلمی که در حقم شده است ایستاده‌گی کنم".

هرچند وزارت تحصیلات عالی، حاضر به گفت‌‎وگو در این مورد نشد، اما کمیتۀ بررسی این موضوع در دانشگاه کابل، در اعلامیه‌یی خواهان برکناری امید گلستانی از نگهبانان آقای عمری کسی که عامل این رویداد گفته می‌شود، از سمتش شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала