جاپان به درخواست امریکا ترامپ را نامزد جایزه صلح نوبل کرد

© REUTERS / Frank Robichon/Poolجاپان به درخواست امریکا ترامپ را نامزد جایزه صلح نوبل کرد
جاپان به درخواست امریکا ترامپ را نامزد جایزه صلح نوبل کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر جاپان، رئیس جمهور امریکا را به خاطر مذاکره با کوریای شمالی برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد کرده است.
ترامپ در مورد محل دیدارش با رهبر کوریای شمالی به توافق رسید - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ در مورد محل دیدارش با رهبر کوریای شمالی سرانجام به توافق رسید

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Asahi Shimbun جاپان نوشت: شینزو آبه نخست وزیر جاپان پاییز گذشته پس از دریافت درخواستی از سوی دولت امریکا، دونالد ترامپ را برای دریافت جایزه صلح نوبل به عنوان نامزد معرفی کرده است.

 این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه دولت جاپان اعلام کرده است، که دولت امریکا پس از نخستین نشست ترامپ با رهبر کوریای شمالی در سنگاپور که جون سال گذشته برگزار شد، از شینزو آبه خواسته است تا نام رئیس جمهور امریکا را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل مطرح کند.

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در کنفرانس خبری در کاخ سفید اعلام کرده بود، که شینزو آبه نخست وزیر جاپان او را به خاطر مذاکره با کوریای شمالی نامزد دریافت جایزه صلح نوبل کرده است.

به گفته ترامپ شینزو آبه به وی همچنان گفته است:- "من با احترام شما را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل از طرف جاپان معرفی کرده‌ام و از آنان می‌خواهم که این جایزه را به شما بدهند".

ترامپ با بیان اینکه گمان نمی کند هرگز برنده جایزه صلح نوبل شود، افزود: باراک اوباما سال 2009 جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. او هم متوجه نشد که چرا این جایزه را گرفت.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه جاپان در این زمینه گفت، که نمی‌تواند درباره جزئیات تعاملاتی که بین رئیس جمهور امریکا و شینزو آبه صورت گرفته، اظهار نظر کند.

این درحالیست، که برای جایزه صلح نوبل سال 2019 الکسیس تیسپراس و زرنج زیف نخست وزیران یونان و مقدونیه نیز خود شان را نامزد کرده اند.

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در تاریخ 12 جون سال گذشته میلادی در سنگاپور نخستین دیدار شان را انجام داده بودند. قرار است رهبران دو کشور برای بار دوم به تاریخ 27- 28 فیبروری ماه روان میلادی در ویتنام دیدار کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала