اردوغان: ترکیه پرونده خاشقجی را به دادگاه بین المللی ارجاع می‌کند

© AP Photo / Virginia Mayoاردوغان: ترکیه پرونده خاشقجی را به دادگاه بین المللی ارجاع می‌کند
اردوغان: ترکیه پرونده خاشقجی را به دادگاه بین المللی ارجاع می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان، گفت که ترکیه قصد دارد پرونده قتل جمال خاشقجی نویسنده منتقد سعودی را به دادگاه‌های بین‌المللی واگذار کند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت که ما تاکنون همه مستندات و شواهدی را که از قتل جمال خاشقجی نویسنده عربستانی در اختیار داریم رو نکرده ایم و قصد داریم پرونده قتل خاشجقی را به دادگاه‌های بین المللی ارجاع دهیم.
اردوغان گفت که ما آماده هستیم فایل‌های صوتی مربوط به قتل خاشقجی را در اختیار دادگاه‌های بین المللی قرار دهیم.
رئیس‌جمهور ترکیه گفت که سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) فشار کافی را برای پیگیری پرونده قتل خاشقجی وارد نکرده است.
پلیس استانبول اخیرا در گزارش فعالیت‌های سال 2018 جزییاتی درباره جنایت جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، در حیاط ساختمان کنسولگری استانبول، دو چاه آب، یک تنور با لوله کشی گاز وجود دارد. دمای این تنور تا هزار درجه سانتی‌گراد قابل افزایش است. این حد از دما، می‌تواند تمام نشانه‌های DNA جسد را کاملاً نابود کند.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست، در اکتبر 2018 جهت انجام کار اداری وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد و در آنجا به‌قتل رسید. پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از این جنایت هنوز هم بسیاری از ابعاد آن مبهم مانده و خبری از جنازه او تاحال نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала