تصمیم امریکا مبنی بر کاهش کارمندان سفارت این کشور در کابل افشا شد

CC0 / USAID Afghanistan / تصمیم امریکا مبنی بر کاهش کارمندان سفارت این کشور در کابل افشا شد
تصمیم امریکا مبنی بر کاهش کارمندان سفارت این کشور در کابل افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری اعلام کردند که وزارت خارجه امریکا در نظر دارد تا پس از کاهش نیرو های نظامی از افغانستان،شمار کارمندان سفارت این کشور در کابل را نیز کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، یک رسانه آمریکایی «NPR » در گزارشی اعلام کرد که اسنادی را درباره احتمال کاهش کارمندان و تاسیسات سفارت امریکا در کابل پیدا نموده است.
این رسانه امریکایی تصریح کرد که از نظر وزارت خارجه امریکا سفارت این کشور در کابل بزرگتر از هر نمایندگی سیاسی دیگر در جهان است بنابراین باید کارمندان و تاسیسات آن باید کاهش یابد.
براساس این گزارش، حضور امریکا در کابل در جریان سالها به شکل غیرمعمولی گسترش یافته و دو برابر سایر سفارتخانه‌های بزرگ این کشور و 35 درصد بزرگتر از سفارت امریکا در عراق است.
سفارت امریکا در کابل تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است. 

گفتگوی کرزی و سفیر امریکا درمورد نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی کرزی و سفیر امریکا درمورد نشست مسکو

یک مقام وزارت خارجه امریکا خاطرنشان کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور به کاهش کارمندان سفارت این کشور در کابل اصرار دارد.
تا کنون آمار رسمی از شمار کارمندان سفارت امریکا در کابل منتشر نشده است اما ظاهرا شمار کارمندان امریکایی و محلی این سفارت به چند هزار نفر می‌رسد.
چهار سال پیش امریکا برای توسعه سفارت خود در کابل بیش از 800 میلیون دالر مصرف کرد.
گزارش‌ها درباره کوچک شدن سفارت امریکا در کابل در حالی منتشر شده است که مقامات امریکایی از کاهش احتمالی نیروهای این کشور نیز خبر داده‌اند.
پیش از این برخی مقامات امریکا گفته بودند که در صورت پیشرفت مذاکرات صلح با امریکا درباره خروج و یا کاهش نیروهای امریکایی در این کشور تصمیم خواهند گرفت.
قرار است برای پنجمین بار اعضای دفتر سیاسی طالبان با هیئت مذاکره کننده امریکا به رهبری زلمی خلیلزاد در پاکستان دیدار کند.
انتظار می رود که در این دور از مذاکرات با توجه به نتایج تیم های مشترک کاری دو طرف به توافقات مهمی درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان دست یابند.
زیرا امریکا و طالبان تیم های مشترک کاری را برای بررسی چگونگی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تشکیل داده بودند تا نتایج بررسی های شان را در دور پنجم مذاکرات ارائه دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала