مولر شواهدی از پیوند مشاور ترامپ با ویکی لیکس را پیدا کرد

© REUTERS / Jonathan Ernstمولر شواهدی از پیوند مشاور ترامپ با ویکی لیکس را پیدا کرد
مولر شواهدی از پیوند مشاور ترامپ با ویکی لیکس را پیدا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستان ویژه امریکا به نامه های دسترسی پیدا کرده که حاکی از پیوند مشاور رئیس جمهور امریکا با سازمان ویکی لیکس است.
Сын президента США Дональда Трампа Дональд Трамп-младший - اسپوتنیک افغانستان
پسر دونالد ترامپ ارتباط خود با ویکی لیکس را افشا کرد + عکس

به گزارش اسپوتنیک، رابرت مولر دادستان ویژه امریکا در دادگاه نیویورک گفته است، که او به نامه های دسترسی پیدا کرده که پیوند روجر استون، مدیر تبلیغات و یکی از نزدیک ترین افراد مورد اعتماد دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با سازمانویکی لیکس را نشان می دهد.

در سند منتشره در پایگاه الکترونیکی این دادگاه آمده است، که بازپرسان هنگام تحقیقات درباره هک شدن ایمیل رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد پیشین ریاست جمهوری امریکا و همچنین حمله سایبری به دیگر سیستم های الکترونیکی حزب دموکرات امریکا به این نامه ها دسترسی پیدا کرده اند. 

در بیانیه مولر همچنین آمده است، که متهمان در چارچوب پرونده ویکتور نتیشکو (یکی از 12 مامور احتمالی سازمان اطلاعات نظامی روسیه که واشنگتن آنها را بطور غیابی به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 امریکا متهم کرده) بسیاری از مدارک دزدی شده را وبسایت ویلی لیکس به چاپ رسانده اند.

در ادامه این بیان افزوده شده است، که نامه های استون با هکری با نام مستعار Guccifer 2.0 پیدا شده که مسئولیت حمله سایبری به ستاد انتخاباتی کلینتون را بر عهده گرفته و همچنین نامه های مشاور ترامپ با ویکی لیکس را پیدا کرده اند.

یادآوری می کنیم، که در چهارچوب تحقیقات مولر درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات امریکا به 31 نفر از جمله 5 شهروند امریکا ، یک شهروند هالندی و 25 شهروند روسیه اتهام های اقامه شده است. مسکو همه این اتهام ها را رد می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала