فرمانده ارشد طالبان در حمله هوایی ارزگان کشته شد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaکشته شدن 8 طالب در ولایت ارزگان
کشته شدن 8 طالب در ولایت ارزگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های امنیتی در ولایت ارزگان گفته اند که در یک حمله هوایی نیروهای دولتی در ولایت ارزگان بیست و دو جنگجوی طالب به شمول یک فرمانده کلیدی این گروه کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه وزارت دفاع ملی، جنرال محمد عظیم هاشمی، فرمانده پولیس ارزگان می‌گوید که نیروهای دولتی بامداد امروز (۲۷ دلو) یک پناهگاه طالبان را در روستای خان‌آقا در حومه شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان آماج حمله هوایی قرار دادند.
آقای هاشمی می‌افزاید که درین حمله هوایی ملا حمدالله یکی از فرماندهان محلی طالبان نیز کشته شده است.
آقای هاشمی جزئیات بیشتر در مورد عملیات ارایه نکرده است.
درهمین حال، وزارت دفاع گفته است که در نتیجه عملیات تصفیوی و ضربات هوائی در ولسوالی صیاد ولایت سرپل 10 تن هراس‌افگن کشته، 11 تن دیگر زخمی و دو عراده موتر سایکل از بین برده شده است.
این در حالیست که قول اردوی 209 شاهین نیز اعلام کرده که در نتیجه عملیات نیروهای ارتش در 24 ساعت گذشته در زون شمال و شمال‌شرق کشور، دستکم 35 طالب مسلح کشته و زخمی شده‌اند.
در خبرنامه قول اردوی 209 شاهین که امروز شنبه (27 دلو) به نشر رسیده آمده است که این عملیات‌ها در مربوطات ولایت‌های سرپل، بغلان، سمنگان و تخار راه اندازی شده بودند.
در خبرنامه آمده است:"مورخ 26 دلو 1397 حوالی ساعت 02:00 بعد از ظهر از اثر ضربات هوایی و توپچی بالای مواضع دشمن درساحات بلندغور ولسوالی صیاد ولایت سرپل 17 تن ازتروریستان طالب کشته شده و7 تن دیگرشان به شدت زخم برداشتند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала