روسیه S-400 را به مناطق آسیب پذیر روان میکند، غرب می لرزد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه S-400 را به مناطق آسیب پذیر روان میکند، غرب می لرزد
روسیه S-400 را به مناطق آسیب پذیر روان میکند، غرب می لرزد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کییت لین (Kiệt Linh) در نشریه Vnmedia (ویتنام) می نویسد، مجتمع های راکتی دافع هوا «تری اومف»، مستقر در کریمیا، تمرینات دفاع هوایی انجام دادند. این منطقه در مرکز رویارویی روسیه و غرب قرار دارد. در این باره دفتر مطبوعاتی بحریه بحیره سیاه روسیه در تاریخ 8 فبروری خبر داد.

در دفتر مطبوعاتی بحریه بحیره سیاه روسیه گفتند:« دستگاه های راکتی عملیات را در جهت منطقه مورد نظر، جای که در حالت آماده باش تسلیحات سنگین برای نقل مکان بعدی به محل نبرد قرار دارند، انجام دادند. بعد از این نیروهای محاربوی موقعیت مجتمع های راکتی زمینی را بررسی میکنند».

نیروهای رزمی اهداف جیوپولیتیکی را کشف و شناسایی میکنند. هنگام تمرینات بعدی نیروهای رزمی پرتاب راکت ها بر اهداف هوایی تمثیل خواهند کرد.

مجتمع های راکتی S-400 عصری ترین نسل راکت های تاکتیکی روسیه و همچنان یکی از عصری ترین مجتمع های راکتی دفاع هوایی در جهان می باشند. بسیاری ها میخواهند این سلاح را بدست آورد و بسیاری کشورها از آن می ترسند. S-400 بر اساس مجتمع های دفاع هوایی S-200 و S-300 طراحی و تکمیل میشد. ناتو S-400 روسیه را بنام SA-21 «گلوویر» یاد میکند.

مجتمع S-400 توانایی نابودسازی اهداف در ارتفاعات از 5 تا 27 کیلومتر در شعاع 400 کیلومتر دارد. اهداف را که راکت های S-400 نابود ساخته میتوانند — این طیارات، راکت های بالدار و دستگاه های راکتی با برد حد اقل 5،3 هزار کیلومتر و سرعت اعظمی 8،4 کیلومتر در ثانیه می باشند. S-400 «تری اومف» میتواند در هرنوع اراضی و در هرنوع شرایط جوی، در شرایط پرازیت های قوی و فشار بلند الکترونی کار نماید.

یکی از ویژه گی های که S-400 را به سیستم بی نظیر راکتی در جهان مبدل می سازد، اینست که آن میتواند همزمان 300 هدف را تعقیب کند و 30 هدف را فقط در یک شلیک نابود سازد. از فیض موثریت S-400، روسیه مجتمع های راکتی دفاع هوایی را برای دفاع از پایتخت مستقر ساخته است. بسیاری کشورها میخواهند S-400 روسیه را بدست آورند. در حال حاضر بهای مجتمع های عصری راکتی دفاع هوایی را 500 میلیون دالر تشکیل میدهد.

تحکیم سیستم دفاعی کریمیا توسط روسیه به وسیله سیستم های جدید تسلیحاتی S-400 قابلیت دفاع را بطور قابل ملاحظه بالا می برد. ویکتور بوندیریف رئیس کمیته امور دفاعی و امنیتی فدراسیون روسیه اعلام داشت که سیستم S-400 به کریمیا در مورد کسب «مصوونیت» کمک میکند. عقیده بر آنست که این اقدام به ناتو و امریکا مربوط میگردد که در سال های اخیر فعالیت های خود را در بحیره سیاه پیوسته تقویت میکنند.

میخواهیم یاداوری نمائیم که کریمیا در ترکیب فدراسیون روسیه بعد از آن شامل گردید، وقتیکه رئیس جمهور پوتین فرمان شمول آن در ترکیب فدراسیون روسیه در مارچ سال 2014 امضا نمود. مسکو بهترین تسلیحات را فعالانه در کریمیا جابجا می سازد، تا قصد قاطع خود را جهت دفاع از کریمیا نشان دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала