سفیر روسیه: حکومت اشرف غنی بر روابط افغانستان با منطقه تأثیر منفی گذاشته است

© Photo / ARG / ARGسفیر روسیه: حکومت اشرف غنی بر روابط افغانستان با منطقه تأثیر منفی گذاشته است
سفیر روسیه: حکومت اشرف غنی بر روابط افغانستان با منطقه تأثیر منفی گذاشته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در جمهوری اسلامی افغانستان، می‌گوید که با روی کار آمدن رییس جمهور غنی در افغانستان، روابط این کشور با کشورهای منطقه رو به کاهش گذاشته است.

آقای مانتیتسکی در یک گفتگوی ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک می‌گوید: «با تاسف، نمیتوانیم بگوئیم که رئیس جمهور فعلی افغانستان طی دوران بر سر قدرت بودن خود توانسته مناسبات متوازن با شرکای بین المللی ، در نوبه اول، با همکاران منطقوی خود اعمار نماید. این بر روابط روسیه-افغانستان نیز تاثیر نموده که تحرک آنها را اصلاً میتوان با علامت «منفی» مشخص ساخت».

سفیر روسیه می‌گوید که روند «منفی» روابط افغانستان و روسیه نه تنها در بخش سیاسی، که در بخش اقتصادی نیز مشهود بوده است: «قابل یاداوری است که بعد از رسیدن اشرف غنی به قدرت در حجم تبادله کالا بین روسیه و افغانستان کاهش شدید رخ داد که، البته، در ابتدا رابطه مستقیم با تغییر رهبری در افغانستان نداشت و به خصوصیت تک ساختاری صادرات و واردات بین کشورهای ما مربوط بود. کاهش حجم صادرات روسیه در باره یک یا دو گروپ کالا باعث کاهش قابل ملاحظه حجم تجارت متقابل میگردد. ولی، چنین تمایل منفی بعداً نیز ادامه یافت».

متن کامل گفتگوی اسپوتنیک با سفیر فدراتیف روسیه در کابل، به زودی از خبرگزاری اسپوتنیک نشر می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала