پاسخ روسیه به شکایت مقام های افغان از حضور طالبان در نشست مسکو

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ روسیه به شکایت مقام های افغان از حضور طالبان در نشست مسکو
پاسخ روسیه به شکایت مقام های افغان از حضور طالبان در نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور روسیه معتقد است که شکایات مقام های افغان در رابطه به شرکت طالبان در نشست مسکو، نشاندهنده استاندارد های دوگانه است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه و مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه می گوید، واکنش تند و عصبی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به نشست بین الافغانی در مسکو، بیانگر ناامیدی او است.
کابلوف این اظهارات را در رابطه به بیانیه‌ای رئیس جمهور غنی که پس از نشست بین الافغانی مسکو منتشر شد، ابراز داشت و تصریح کرد که واکنش پر از عصبانیت رئیس جمهور افغانستان نشاندهنده بیچارگی و ناامیدی وی می باشد.
وی تاکید کرد که شکایت رسمی کابل به سازمان ملل متحد در رابطه به سفر طالبان به مسکو (سازمان ممنوعه در روسیه) که در فهرست تحریم های سازمان ملل قرار دارد، بیانگر "استانداردهای دوگانه" است.
دیپلمات ارشد روسیه گفت: " زمانی که طالبان برای شرکت در مذاکرات به تاشکند، اندونزیا و ابوظبی رفتند، چرا رییس جمهور افغانستان خاموشی اختیار کرد."
یادآوری می کنیم که پیشتر خبر داده شد که، حکومت افغانستان، در بارۀ سفر برخی از اعضای طالبان به روسیه، به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.علت شکایت حکومت افغانستان این بوده است که روسیه به آن اعضای هیئت گفت وگوکنندۀ طالبان اجازه سفر به مسکورا داده‌است که نام‌های آنان در فهرست سیاه سازمان ملل متحد شامل اند.
روسیه به روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفتۀ جاری، از یک نشستی میزبانی کرد که در آن ده نمایندۀ طالبان به رهبری شیرمحمد عباس ستانکزی، رییس پیشین دفترسیاسی طالبان در قطر و نیز سیاسیون افغانستان شرکت کرده بودند.
حکومت افغانستان اما در نشست مسکو دعوت نشده بود و نماینده‌یی در این نشست نداشت. این در حالی است که در چهار دور نشست نماینده‌گان طالبان و ایالات متحده نیز در غیبت حکومت افغانستان برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала