بی اطلاعی عربستان از محل جسد خاشقجی

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر بی اطلاعی عربستان از محل جسد خاشقجی
بی اطلاعی عربستان از محل جسد خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عادل الجبیر مسٌول امور خارجه عربستان سعودی می گوید که کشورش تا هنوز موفق به کشف جسد جمال خاشقجی روزنامه نگار منقد سعودی نشده است.

 به گزارش اسپوتنیک، عادل الجبیر، مسٌول امور خارجی عربستان در برنامه FACE THE NATION شبکه سی بی اس بار دیگر بر بی گناهی دولت عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی تاکید کرد.
جبیر در این گفتگوی تلویزیونی گفت: قتل جمال خاشقجی یک تراژدی عظیم بود. این یک اشتباه بود. این کار توسط مقامات دولت عربستان انجام شد که خارج از حوزه اختیاراتشان عمل کردند. تحقیقات (دولت عربستان) به بازداشت تعدادی از مقامات منتهی شد. 

بن سلمان مظنون اصلی در قتل خاشقجی است - اسپوتنیک افغانستان
بن سلمان مظنون اصلی در قتل خاشقجی است

وی در ادامه مدعی شد: ولیعهد هیچ نقشی در این موضوع نداشته است. هیچ دستوری از سوی وی برای قتل جمال خاشقجی داده نشده و تمام کشور به دلیل این اتفاق در شوک قرار دارد.
این وزیر سعودی ضمن ابراز امیداواری نسبت به این که کنگره امریکا یک گام به عقب بردارد و منتظر نتایج تحقیقات در رابطه با پرونده قتل خاشقجی بماند، تاکید کرد که تلاش برای مرتبط ساختن ولیعهد کشورش با این پرونده بی پایه و اساس است و نسبت به آن هشدار می دهند.
الجبیر در پاسخ به پرسش دیگری در مورد دلیل عدم افشای محل جسد این روزنامه نگار فقید از سوی بازداشت شدگان نیز ضمن اعلام این که همچنان در حال تحقیق در این زمینه هستند، افزود: در حال حاضر چندین احتمال داریم و از آنها می پرسیم که با جسد چه کاری انجام دادند؛ بر این باورم که این تحقیق در جریان است و پیش بینی می کنم که در نهایت بتوانیم واقعیت را بدانیم.
جبیر در پاسخ به این سوال مجری که درحال حاضر جسد جمال خاشقجی کجاست پاسخ داد: ما نمی‌دانیم.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала