سئول حمایت خود را از نظامیان امریکایی افزایش داد

© AP Photo / Lee Jin-manسئول حمایت خود را از نظامیان امریکایی افزایش داد
سئول حمایت خود را از نظامیان امریکایی افزایش داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از درخواست رئیس‌جمهور ترامپ از کوریای جنوبی، با اتمام توافق قبلی، مقامات کوریا توافقی را امضا کردند تا مشارکت این کشور در نگهداری نظامیان امریکا افزایش یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، نمایندگان کوریای جنوبی و امریکا توافق نامه‎ای را امضا کردند که بر مبنای آن هزینه های سالانه حفظ نیروهای امریکایی در جنوب شبه جزیره کوریا 8.2 درصد افزایش خواهد یافت، این توافقنامه باید در پارلمان کوریای جنوبی نیز تصویب شود.

کوریائی جنوبی مجبور گردید به ترامپ باج بپردازد - اسپوتنیک افغانستان
کوریائی جنوبی مجبور گردید به ترامپ باج بپردازد

حدود 28500 نفر از نظامیان امریکایی در کوریای جنوبی ساکن هستند. ایالات‌متحده از 50-53، میلادی پس از جنگ کوریا، حضور نظامی خود در این شبه‌جزیره را حفظ کرده است.
این توافق جدید که باید به تایید پارلمان کره جنوبی هم برسد، پرداخت پول به ازای حضور نیروی نظامی امریکا را از 960 میلیارد وون در 2018 به 1.03 تریلیون وون (890 میلیون دالر) در سال جاری افزایش خواهد داد.
برخلاف توافقات قبلی که 5 ساله بودند، این توافق یک ساله به پایان می‌رسد و دو طرف را مجبور می‌کند ظرف یک ماه آینده به میز مذاکره بازگردند.
پس از درخواست‌های مکرر دونالد ترامپ برای تشدید مشارکت مالی کره برای حضور نظامیان امریکایی، این دو متحد، علی‌رغم 10 دور مذاکره از ماه مارچ تا کنون، به سختی توانستند به این توافق دست پیدا کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала