کشته شدن 75 تن دهشت افگن در نقاط مختلف افغانستان

© Photo / MD / MDکشته شدن 75 تن دهشت افگن در نقاط مختلف افغانستان
کشته شدن 75 تن دهشت افگن در نقاط مختلف افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای دفاعی افغانستان طی 24 ساعت گذشته 16 عملیات مشترک تهاجمی و تصفیوی پلان شده را به منظور از بین بردن لانه‌های دشمن در نقاط متخلف کشور راه اندازی کردند.

به گزارش به نقل از وزارت دفاع ملی، نیرو های دفاعی کشور طی 24 ساعت گذشته 16عملیات مشترک تهاجمی و تصفیوی پلان شده و 80 وظایف خاص کوماندویی و 15 ضربه هوائی را به منظور از بین بردن لانه های دشمن و رفع تهدیدات ایجاد شده در نقاط مختلف کشور راه اندازی کردند.
نیروهای هوایی همچنان 113 پرواز را به حمایت نیروهای اردوی ملی اجرا نموده که درنتیجه 75 تن دهشت افگن کشته 20 تن زخمی و 2 فرد مشکوک دستگیر گردیده اند.
وزارت دافاع ملی افغانستان می‌گوید که این عملیات به حمایت قوای هوائی در ولایات ننگرهار، کاپیسا، پروان، غزنی، قندهار، ارزگان، بادغیس، فراه، بلخ، جوزجان، تخار و هلمند راه اندازی گردیده که در نتیجه آن در ترینکوت مرکز ولایت ارزگان 24 تن دهشت افگن کشته، 9 تن زخمی و یک باب مخفیگاه دشمن از بین برده شده است.

کشته شدن 34 طالب مسلح در نقاط مختلف افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 34 طالب مسلح در نقاط مختلف افغانستان

همچنان در طی 24 ساعت گذشته در ولسوالی های آب بند، اندر، قره باغ و مرکز ولایت غزنی 22 تن دهشت افگن به شمول یک تن از قوماندانان محلی طالبان کشته، 8 تن زخمی، 2 عراده موتر و مقدار سلاح و مهمات از بین برده شده، در ولسوالی معروف ولایت کندهار 12 تن دهشت افگن کشته و در ولسوالی های گرشک، واشیر، سنگین، نهر سراج و گرمسیر ولایت هلمند 6 تن دهشت افگن کشته، یک تن زخمی، 2 فرد مشکوک دستگیر، یک باب دیپوی سلاح و مهمات، 4 باب مخفیگاه، یک عراده موتر از بین برده شده است.
همچنان نیروهای دفاعی کشور 16 حلقه ماین را کشف و خنثی کرده و نیز قریه جات وزیر مانده حاجی امین، محمد داود و گاوبن ولسوالی نهر سراج و حبیب، لغزی و هلمندیان ولسوالی گرمسیر از وجود دشمن پاکسازی گردیده است.
همچنان در ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار 4 تن دهشت افگن کشته، در مرکز ولایت فراه 3 تن کشته و 2 تن زخمی، در ولسوالی چرخ ولایت لوگر 3 تن دهشت افگن کشته و در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار 2 تن داعشی هلاک گردیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала