احضار آتشه نظامی امریکا به وزارت دفاع روسیه

© Sputnik / Press-service of the Ministry of Defence of the Russian Federationاحضار آتشه نظامی امریکا به وزارت دفاع روسیه
احضار آتشه نظامی امریکا به وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه آتشه نظامی سفارت امریکا در مسکو را احضار کرد تا یاداشت در مورد پیمان INF را تسلیم وی نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که، آتشه نظامی ایالات متحده در مسکو به این وزارت احضار شده است تا یاداشتی را در مورد پیمان منع راکت های هسته‌ای برد کوتاه و متوسط تسلیم شود.
به گفته کوناشنکوف، روسیه به ایالات متحده پیشنهاد می کند که مطابق این پیمان باید دستگاه پرتاب راکت های MK — 41 راکت ها و هواپیما های ضربتی را نابود کند.  

امریکا تا شش ماه دیگر در پیمان منع راکت‌های هسته‌ای باقی می‌ماند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا تا شش ماه دیگر در پیمان منع راکت‌های هسته‌ای باقی می‌ماند

کوناشنکوف در ادامه می افزاید: روسیه به ایالات متحده امریکا همچنین پیشنهاد نموده است تا پایان مدت اعتبار پیمان منع استفاده از راکت های میان برد و برد کوتاه، تمام اقدامات لازم را جهت رعایت کامل پیمان راکتی انجام دهد.
در گزارش آمده است: "روسیه به ایالات متحده پیشنهاد می کند دستگاه پرتاب زمین پایه MK — 41 را که ایالات متحده برای پرتاب راکت کروز "توماهاوک" ساخته بود، نابود کند. برعلاوه به واشنگتن پیشنهاد شد تا بی پیلوت های ضربتی و راکت هایی را که از نظر خصوصیات خود شبیه راکت های بالستیکی زمین پایه با برد متوسط و کوتاه هستند را نابود کند."
ایالات متحده امریکا در تاریخ 2 فبروری ذریعه مکتوب وزارت امور خارجه، رسماً مسکو را مطلع ساخت که واشنگتن عضویت خود را در پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد به حالت تعلیق در آورده و روند خروج از پیمان متذکره را آغاز نموده است.
روز گذشته (جمعه، 1 فبروری) رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده اجرای پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را متوقف نموده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در مورد واکنش کشور به خروج امریکا از معاهده گفتگو کرد.
بر اساس این گزارش، پوتین در واکنش به این اقدام امریکا اعلام کرده که روسیه نیز از پیمان ممنوعیت تولید راکت های هسته‌ای میان برد خارج می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала