واکنش حامد کرزی به اظهارات اخیر رئیس جمهور غنی در خصوص نشست بین الافغانی در مسکو

© Sputnik / T.AZIMحامد کرزی، رئيس جمهور پیشین افغانستان
حامد کرزی، رئيس جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در نشست بین الافغانی در مسکو در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور غنی ابراز داشت که روند حل و اوضاع فصل افغانستان، نیاز به زمان دارد.

 به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور که رهبری هیأت افغانی در نشست مسکو را بر عهده دارد ضمن ابراز نظر در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور کشور محمد اشرف غنی گفت برای دستیابی به صلح و به دست آوردن نتایج از چنین نشست ها با توجه به اوضاع کنونی در کشور، زمان بیشتر لازم است.
این در حالیست که، رییس‌جمهورکشور در واکنش یه برگزاری نشست بین الافغانی سیاسیون و طالبان در مسکو ابراز داشت که شرکت کننده‌گان این نشست صلاحیت اجرایی ندارند و نمی توانند از افغانستان نماینده‌گی کنند.
رئیس جمهور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: درباره روند صلح افغانستان تنها دولت این کشور تصمیم می‌گیرد و هیچ توافقی بین طالبان و آمریکا بدون مشارکت دولت نمی‌تواند نهایی شود.
رئیس جمهور در در گفت‌وگو با «طلوع نیوز» گفت: در نهایت و در هنگام ایجاد هرگونه توافق صلح، تصمیم گیرنده دولت افغانستان است.   

 

کرزی - اسپوتنیک افغانستان
حامد کرزی نشست مسکو را عالی ارزیابی کرد
این در حالی است که شمار زیادی از منتقدان دولت و شخصیت‌های برجسته سیاسی از جمله حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان برای دیدار با طالبان به مسکو آمده اند و زمزمه‌هایی درباره تشکیل دولت موقت نیز وجود دارد اما اشرف غنی تاکید می‌کند که هیچ قدرتی در کشور نمی‌تواند دولت را منحل کند.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت که تمام سیاسیون حاضر در نشست بین الافغانی در مسکو نمایندگان حکومت نه بلکه به عنوان شهروندان افغانستان در این نشست اشتراک نموده اند.
وی افزود که سیاسیون کشور و نمایندگان گروه طالبان در نشست امروزی روی موضوعات مختلف مانند پایان جنگ و حقوق زنان بحث و تبادل نظر نمودند.
یادآوری می کنیم، روز گذشته (سه شنبه، ۵ فبروری) نشست بزرگ چهره‌های تاثیرگذار جامعه افغانی و نمایندگان گروه طالبان درمورد صلح افغانستان در مسکو برگزار شد. این نشست امروز نیز ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала