ترامپ: ملت‌های بزرگ جنگ‌های بی‌پایان را ادامه نمی دهند

© AP Photo / Susan Walshترامپ: ملت‌های بزرگ جنگ‌های بی‌پایان را ادامه نمی دهند
ترامپ: ملت‌های بزرگ جنگ‌های بی‌پایان را ادامه نمی دهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌‎جمهور امریکا گفت‌ که ادارۀ او در حال مذاکرۀ سازنده با گروه‌های افغان به شمول طالبان است و اکنون زمان تلاش برای صلح فراه رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دونالد ترامپ، رییس‌‎جمهور امریکا که در دومین سخنرانی سالانه‌اش در کانگرس امریکا سخنرانی می‌کرد، گفت که مذاکرات با طالبان ادامه خواهد داشت و امریکا قادر خواهد بود شمار نیروهایش را در افغانستان کاهیش دهد و بر مبارزه علیۀ تروریزم، تمرکز کند.
او گفت: «ما نمی‌دانیم که آیا ما به توافق برسیم — اما ما می‌دانیم که پس از دو دهه جنگ، زمان تلاش برای رسیدن به صلح رسیده‌است. طرف دیگر می‌خواهد همان کار را انجام دهد».
او در ادامه گفت: «طرف مخالف نیز بسیار خوشحال است که با ما مذاکره کند».
او اضافه کرد که سربازان امریکایی ۱۹ سال است که درافغانستان و عراق می‌جنگند و نزدیک به هفت هزار نیروهای امریکایی در این نبردها، جان باختند و بیش از ۵۲ هزار امریکایی شدیدأ زخم برداشته‌اند و بیش از هفت تریلیون دالر در این نبردها، هزینه شده‌است.
او تصریح کرد که «به عنوان یک کاندید ریاست جمهوری، من با صدای بلند تصمیم جدیدی گرفتم. ملت‌های بزرگ برای جنگ‌های بی‌پایان مبارزه نمی‌کنند».
او تأکید کرد که زمانی که او به ریاست جمهوری رسید، داعش بیش از ۲۰هزار مایل را در عراق و سوریه را اداره می‌کرد. فقط دو سال پیش، ما تقریبأ تمام این قلمرو را از دست این قاتلان خونخوار آزاد کردیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала