وصل شدن مکاتب و دانشگاه‌های افغانستان به انترنت

© Sputnik / Alexandr Kryazhevوصل شدن مکاتب و دانشگاه‌های افغانستان به انترنت
وصل شدن مکاتب و دانشگاه‌های افغانستان به انترنت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است تمامی مکاتب و دانشگاه‌های کشور به هدف بلند بردن سطح آموزش به انترنت وصل شوند.

به گزارش اسپوتنیک، شهزاد گل آریوبی، وزیر مخابرات که امروز در نشستی به مناسبت روز جهانی مصوونیت انترنتی صحبت می‌کرد گفت که انترنت برای کودکان و جوانان وسیله‌ی خوب آموزشی است اما استفاده‌ی نادرست از این تکنالوژی سبب آسیب‌های اجتماعی می‌شود. او افزود که در همکاری با وزارت معارف برنامه‌ای را روی دست دارد تا همه مکتب‌ها در کشور به انترنت دسترسی داشته باشند.
از سویی هم میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف کشور در این نشست گفت که این وزارت وظیفه دارد تا فرهنگ استفاده‌ی انترنت را به شاگردان آموزش دهد. او افزود: «ما در کنار آموزش تلاش داریم که اطفال افغانستان را در جامعه مجازی نیز دخیل بسازیم تا هیچ شهروند از پیشرفت جهان عقب نماند.»
وزیر معارف می‌افزاید که دانش آموزان، دوچندِ زمان مطالعه و درس را، صرف استفاده از مبایل‌های هوشمند و انترنت می‌کنند که نیاز است این استفاده به شکل درست و مفید در آید.
با این حال، هنوز هم امنیت سایبری (انترنتی) از نگرانی‌هایی است که شهروندان با آن مواجه‌اند. از مصوونیت اطلاعات شخصی کاربران انترنت گرفته تا تصاویر، پیام‌ها، ابراز نظرها همه و همه در فضای انترنتی می‌تواند در خطر قرار بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала