کرزی و نماینده طالبان با هم در یک لفت وارد محل برگزاری نشست مسکو شدند + ویدئو

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی و نماینده طالبان با هم در یک لفت وارد محل برگزاری نشست مسکو شدند + ویدئو
کرزی و نماینده طالبان با هم در یک لفت وارد محل برگزاری نشست مسکو شدند + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران احزاب سیاسی افغانستان و نمایندگان طالبان امروز در مسکو با یکدیگر گفتگو می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نشست مسکو در رابطه به صلح افغانستان به رهبری حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور و ده‌ها تن از سیاسیون برجسته افغان، در حال برگزاری است.
در طبقه نخست هتل "پرزیدینت" مسکو شمار زیادی از اشتراک کنندگان این نشست گردهم آمده اند.  

نمایندگان افغانستان — حامد کرزی، حنیف اتمر، محمد محقق، استاد عطا محمد نور، حکمت خلیل کرزی، ذبیح الله مجددی، سید حامد گیلانی، گلبدین حکمتیار، شهنواز تنی، مولوی عبدالسلام ضعیف، وحید مژده و اسماعیل خان از مهم‌ترین شرکت کنندگانی هستند که با هیات طالبان به سرکردگی شیرمحمد عباس استانکزی، رئیس سابق دفتر طالبان در قطر گفتگو خواهند کرد.
قبل ازآغاز نشست، رئیس جمهور پیشین کشور با عباس استانکزی نماینده طالبان طبقه اول هتل ترک نموده و به همراهی یک دگر با لیفت به طبقه دوم رفتند.
گفته می‌شود در این نشست نمایندگان اتحادیه‌های افغان‌ها در ایران، پاکستان و شماری از کشورهای مشترک‌المنافع، نیز شرکت خواهند داشت.
شرکت کنندگان این نشست می‌گویند که در این نشست آجندای مشخصی وجود ندارد و بیشتر کوشیده خواهد شد تا به طالبان فهمانده شود که در روند گفت وگوهای صلح دست آوردهای سال‌های پسین باید حفظ شوند.
در این نشست شماری از رهبران، سران احزاب و شخصیت‌های سیاسی شرکت دارند اما دولت افغانستان و شورای عالی صلح این کشور اعلام کرده است که کسی به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала