آمادگی جنگجویان برای استفاده از مواد سمی علیه غیرنظامیان در سوریه

© Sputnik / Igor Zaremboآمادگی جنگجویان برای استفاده از مواد سمی علیه غیرنظامیان در سوریه
آمادگی جنگجویان برای استفاده از مواد سمی علیه غیرنظامیان در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان گروه تروریستی «جبهه النصره» چندین محموله مواد سمی را از شهر «جسر الشغور» به منطقه «خان شیخون» ولایت ادلب منتقل نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد کاظم، رئیس شبکه حقوق بشر سوریه امروز (سه شنبه، ۵ فبروری) اعلام کرد که جنگجویان گروه تروریستی «جبهه النصره» با استفاده از موترهای آمبولانس «کلاه سفیدها» چندین محموله گاز کلرین را از شهر «جسر الشغور» به شهر «خان شیخون» ولایت ادلب انتقال داده اند.  

محمد کاظم: «طبق معلومات ما، حدود ۱۰ روز پیش چندین محموله گاز کلرین از شهر جسر الشغور به شهر خان شیخون در جنوب ولایت ادلب منتقل گردیده اند. این عملیات در هماهنگی و تعامل بین "کلاه سفیدها" و گروه تروریستی"جبهه النصره" انجام شده است. این مواد در ۲ موتر آمبولانس انقال داده شده اند.»

وی افزود: «بر اساس برخی اطلاعات بدست آمده، قرار است این مواد سمی علیه غیرنظامیان شهر خان شیخون و یا جایی دیگر استفاده گردد. ما اطلاعاتی بدست داریم که نیروهای "کلاه سفیدها" شماری از شفاخانه ها را با کمره مجهز کرده اند تا از غیرنظامیانی را که در نتیجه حملات کیمیاوی آسیب خواهند دید عکس برداری کنند.»

یادآوری میکنیم، سازمان «کلاه سفیدها» در سوریه فعالیت دارد و بارها به جنگ اطلاعاتی علیه دمشق متهم شده است. سازمان «کلاه سفیدها» هدف خود را دفاع از غیر نظامیان اعلام کرده و ادعا میکند که از لحاظ سیاسی بیطرف بوده و در عملیات مسلحانه شرکت ندارد.  

در عین حال وزارت امور خارجه روسیه فعالیت «کلاه سفیدها» را بخشی از یک کمپاین اطلاع رسانی برای بی اعتبار ساختن مقامات سوریایی و اردوی این کشور محسوب میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала