واکنش ایران به بیانیه ضد ایرانی اتحادیه اروپا

© Fotolia / Peyman Kaiediواکنش ایران به بیانیه ضد ایرانی اتحادیه اروپا علیه این کشور
واکنش ایران به بیانیه ضد ایرانی اتحادیه اروپا علیه این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایران به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا درباره ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای اتحادیه اروپا اخیرا گزارشی را موسوم به «جمع‌بندی درباره ایران» منتشر کرد و خواسته‌ها و نظرات اتحادیه اروپا درباره مسائل مورد بحث با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.
ایران با استقبال از مواضع مثبت اعلامیه در بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص ایران بویژه برجام و دیگر نکات قابل قبول، برخی نکات و انتقادات خود را از بیانیه مزبور اعلام می دارد.
ایران اکیدا به کشورهای اروپایی توصیه می کند که نگاه واقع بینانه ای به حوادث و مسائل منطقه ای داشته باشند و تحت تاثیر جریانات و القائات عناصر مخالف صلح، ثبات و امنیت پایدار منطقه و توسعه روابط میان دولت ها وملت ها قرار نگیرند. 

مکانیزم مالی اتحادیه اروپا با ایران برای دور زدن از تحریم های امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
مکانیزم مالی اتحادیه اروپا با ایران برای دور زدن از تحریم های امریکایی

طرح اتهامات بی پایه ای همچون طراحی و یا اقدام تروریستی در اروپا از ابتدا بی اساس و تعجب برانگیز بود. ایراد چنین اتهامات واهی و بی اساس و ابراز نگرانی اروپایی ها در شرایطی که گروههای تروریستی و جنایتکار شناخته شده و دارای شناسنامه برای جهانیان در اروپا آزادانه فعالیت می کنند، نه تنها در شرایط کنونی سازنده نیست بلکه در راستای اهداف معاندینی است که خواهان تیرگی روابط ایران با اروپا هستند.
موضوع فعالیت های دفاعی ایران صرفا دفاعی ، بازدارنده و بومی است و این موضوع هرگز در دستور کار مذاکره ما با دیگر کشورها نبوده و نخواهد بود.
ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را محکوم می کند. عملکرد چهار دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران، به خوبی نشانگر جدیت این کشور در جهت ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین المللی از طریق همکاری های سازنده و سازوکارهای مبتنی بر گفتگو است.
ایران خواستار تعامل سازنده و مبتنی بر منافع و احترام متقابل با اتحادیه اروپا است. تجربه گفتگوها و همکاری های ایران و اتحادیه اروپا بخصوص تجربه بدست آمده طی سالیان گذشته، بویژه در سه سال اخیر نشان می دهد ظرفیت ها و فرصت های زیادی برای همکاری و توسعه روابط میان دو طرف وجود دارد. امیدواریم با عملی شدن تمامی تعهدات اروپا شاهد تعمیق روابط دو طرف در کوتاه ترین زمان باشیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала