نظر قانونی در مورد گفتگو با گروه تروریستی طالبان + ویدیو

© Sputnik / Z. Mohammadiنظر قانونی در مورد گفتگو با گروه تروریستی طالبان + ویدیو
نظر قانونی در مورد گفتگو با گروه تروریستی طالبان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یونس قانونی احتمال بیرون کشیدن گروه طالبان از فهرست گروه های تروریستی را رد نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد یونس قانونی، یکی از اعضای شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان در جواب سوال خبرنگار آژانس خبری اسپوتنیک در مورد احتمال بیرون کشیدن گروه طالبان از فهرست گروه های تروریستی اظهار داشت که این موضوع جز چپتر عظیمی است که بعد از مصالحه روی آن بحث خواهد شد.  

قانونی: «ما در اینجا برای گفتگوهای صلح آمده ایم و ترجیع میدهیم از ادبیات که اعتماد سازی بیشتر داشته باشد و صلح را تامین کند استفاده نمایم. تدابیر بعد از مصالحه یک چپتر بزرگ از مباحثات میباشد که ما بالای آن با تمام تفصیل و جزئیات صحبت خواهیم کرد، تا بتوانیم صلح عادلانه و ثبات پایدار را در افغانستان تامین کنیم.» 

این در حالی است که پیش از این حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان پس از نشست بین الافغانی در مسکو در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که در این نشست به عنوان شهروند افغانستان اشتراک نموده و مانند سایر اشتراک کنندگان این نشست خواستار صلح بین حکومت و طالبان میباشد.

یادآوری میکنیم، امروز (سه شنبه، ۵ فبروری) نشست بزرگ چهره‌های تاثیرگذار جامعه افغانی و نمایندگان گروه طالبان درمورد صلح افغانستان در شهر مسکو برگزار شد. این نشست فردا نیز ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала