دیپلمات سابق امریکا: در صلح افغانستان عجله نکنید

© AP Photo / Altaf QadriUK, US deploy troops in Afghanistan
UK, US deploy troops in Afghanistan - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه سابق امریکا در افغانستان و پاکستان اعلام کرد که اگر طالبان از مواضع خود صرف نظر نکند در مذاکرات صلح پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Wall Street Journal،جیمز دابینز نماینده سابق امریکا در امور افغانستان و پاکستان در مصاحبه با این روزنامه امریکایی با اشاره به این موضوع تاکید کرد که اگر طالبان از مواضع کنونی این گروه عقب نشینی نکند در مذاکرات صلح پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد که امریکا برای تامین صلح در افغانستان تلاش می‌کند به همین دلیل از طالبان خواسته که به مذاکره با دولت این کشور حاضر شود.
او گفته است که، دولت ترامپ پیشنهاد خروج نیروهایش از افغانستان را داده است، در صورتی که طالبان دست از جنگ بردارند و مذاکرات با دولت را آغاز کنند. اگر طالبان موافقت کنند، نتیجه‌اش توافق صلح نخواهد بود، فقط توافق برای ورود به مذاکرات صلح خواهد بود. با این حال، با توجه به این که ایالات متحده از سال 2010 به دنبال چنین مذاکراتی بوده است، حتا این گام محدود نمی‌تواند هیچ دست‌آوردی را ارائه کند.
کارشناس ارشد امریکایی و عضو اندیشکده «ریند کورپریشن» اظهار داشت: برای تامین صلح در افغانستان نیاز به مصالحه سیاسی و عزم قاطع طرف‌های درگیر است.
دابینز افزود: امریکا تا زمانی به کمک‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی با افغانستان ادامه می‌دهد که صلح در این کشور برقرار شود.
اگر دولت ترامپ در پی خروج زودرس نیروها باشد، این کار افغانستان را به سمت جنگ‌ داخلی گسترده‌تر پرتاب خواهد کرد، و تنها القاعده، داعش و دیگر گروه‌های افراطی از آن نفع خواهند برد.
این در حالی است که طالبان از مذاکره با دولت افغانستان خودداری می‌کند و به جای آن خواستار مذاکره با احزاب سیاسی این کشور است.
«زلمی‌خلیل» نماینده ویژه امریکا نیز پس مذاکرات اخیر در قطر گفته بود که طالبان حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نیست و دولت این کشور را غیرمشروع می‌دانند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала