انتقاد تند ارگ از نشست بین‌الافغانی در مسکو

© Wikipediaارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری نشست قریب الوقوع بین الافغانی در مسکو را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از"اسوشیتدپرس" دفتر محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با نشر بیانیه‌ای از دیدار هیئت افغانی با نمایندگان جنبش طالبان در مسکو، شدیدا انتقاد نمود.
فاضل فضلی، مشاور ارشد رییس‌جمهور غنی نیز با ابراز تأسف از برگزاری این نشست گفته است کسانی که قرار است در نشست مسکو شرکت کنند، به‌دلیل دور ماندن از حاکمیت و اختلافی که نسبت به دولت‌مردان کنونی دارند، حاضرند از تمام ارزش‌ها و اصول عبور کرده و تا نابودی آن به پیش بروند. آقای فضلی در صفحه‌ی رسمی توییتر خود نوشته است: «با تأسف بايد گفت كه برخى از شخصیت‌های سیاسی افغانستان که ظاهرا اساس‌گزاران اصل انتقال دموكراتيك قدرت و نظام موجود محسوب می‌گردند، به علت دور ماندن از حاكميت و اختلافى که نسبت به دولت مردان فعلی دارند، حاضر‌اند حتى از تمام این ارزش‌ها و اصول عبور نموده و تا نابودی آن به پیش بروند.» 

در همین حال محمدحنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده نیز گفته است که او و شماری از رهبران کشور در نشست مسکو شرکت کرده و از ارزش‌های قانون اساسی افغانستان دفاع خواهند کرد. 

نشست مسکو در حالی برگزار می شود که طالبان گفتگوی مستقیم با دولت افغانستان را رد نموده اند. آنان در نشست 6 روزه اخیر با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان ابراز داشتند که به نظر آنان حکومت افغانستان نا مشروع است، لذا با چنین یک حکومت هرگز مذاکره نخواهند کرد.
یادآوری می کنیم که نشست دو روزه‌ی مسکو به رهبری حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور"در تاریخ 5 و 6 فبروری" میان نمایندگان گروه طالبان و سران احزاب و جریان‌های سیاسی کشور در مورد صلح افغانستان برگزار می‌شود.
هدف اصلی هیأت اشتراک کننده در نشست مسکو، «آغاز روند گفت‌وگوهای همه‌شمول بین‌الافغانی» دانسته شده است. در اعلامیه‌ی این هیأت همچنان آمده است که دفاع از دست‌‎آوردها و حفظ نظام، موسسات ملی و نهادهای دفاعی و امنیتی موقف اساسی این هیأت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала