واکنش طالبان به اظهارات اخیر ترامپ در خصوص خروج از افغانستان

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش طالبان به اظهارات اخیر ترامپ برای خروج از افغانستان
واکنش طالبان به اظهارات اخیر ترامپ برای خروج از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان اعلام کرد که،دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تصمیم جدی گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان یک روز پس از اعلام امریکا مبنی بر اینکه مذاکرات با شبه نظامیان این گروه در مسیر درستی حرکت می‌کند، گفت‌: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان جدی است.
مجاهد اعلام کرد: توافقی به دست آمده است. اگر اجرا شود و امریکایی ها گام‌های اطمینان بخشی را صادقانه بردارند، در این صورت به لطف خدا ما امیدواریم که این کشور "امریکا" به اشغال افغانستان پایان بخشند. به نظر می‌رسد ترامپ جدی است. 

ترامپ: سالانه 50 میلیارد دالر  را در افغانستان مصرف کرده ایم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: سالانه 50 میلیارد دالر را در افغانستان مصرف کرده ایم

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه‌ امریکا در امور افغانستان چند روز گذشته اعلام کرد که پیش نویس توافقی با طالبان فراهم شده است اما هنوز برخی از مسائل جدی باقی‌ مانده است.
با این حال این مساله نگرانی‌هایی را در میان افغان‌ها و ناظران بین‌المللی ایجاد کرده است. آنها نگران هستند درگیری‌ها بعد از خروج نیروهای خارجی افزایش یابد.
با این حال مجاهد اعلام کرد: اولین هدف خروج، نیروهای خارجی است و دوم اینکه ما می‌خواهیم یک سیستم اسلامی تأسیس شود.
وی ادامه‌ داد: این سیستم اسلامی می‌تواند از طریق مذاکرات با گروه‌های مختلف سیاسی تأسیس شود. اگر دولت کابل در این باره مقاومت نکند به طور حتم دیگر نیازی به جنگ نیست.
مجاهد اضافه کرد: طالبان به دنبال قدرت انحصاری نیست. ان‌شاء‌الله همه افغان‌ها از جمله گروه‌های مختلف سیاسی در این سیستم شرکت می‌کنند.
مجاهد، اضافه کرد: این گروه 100 درصد امیدوار است که چنین سیستم تأسیس شود.
سخنگوی طالبان اعتراف کرد که رژیم این گروه در دهه 1990 با مشکلات زیاد امنیتی، اجتماعی و اقتصادی روبه‌رو بود.
وی با اشاره به وضعیت زنان در افغانستان، گفت‌: ما به دنبال تأمین یک فضای ایمن برای تحصیل و کار زنان هستیم. هر آنچه در شریعت اسلامی برای زنان اجازه داده شده است، اجرا خواهد شد.
این اظهارات در حالی بیان شد که بسیاری از زنان نگرانی خود را نسبت به هر گونه توافق صلح با طالبان اعلام کرده‌اند. این توافق می‌تواند به بهای از بین رفتن حقوقی که بسیار اندک بوده و آنها با تلاش زیاد آن را به دست آورند، باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала