همکاری با ایران به کاهش قیمت انترنت در افغانستان کمک می کند

© K. Bezhanهمکاری با ایران به کاهش قیمت انترنت در افغانستان کمک می کند
همکاری با ایران به کاهش قیمت انترنت در افغانستان کمک می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در دیدار با همتای افغانستانی اش گفت: باید به‌صورت ویژه روی بهبود ارتباطات میان ایران و افغانستان کار کرد تا مردم دو کشور از ارتباطات با کیفیت و البته ارزان ‌قیمت برخوردار شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی افغانستان نوشت: شهزاد گل آریوبی سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی افغانستان در سفر دو روزه اش به ایران در دیدار با محمد جواد آذری جهرمی همتای ایرانی اش گفت:

ما در این سفر کوتاه برنامه‌ها و ملاقات‌های بسیار خوبی داشتیم. شرکت‌های خصوصی زیادی به ما معرفی شدند که همگی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری با کشور ما برخوردار هستند.
وی افزود: بازدیدی از شرکت‌ زیرساخت داشتم که آن‌ها هم از ظرفیت و تجربه بسیار خوبی هم از بعد نیروی انسانی و هم از بعد سرمایه مالی برخوردار بود. خوشحالیم که این امکان فراهم شد تا این ملاقات‌ها را داشته باشیم.
گل آریوبی بابیان اینکه ما باید روابط خود را با دولت جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه‌ها توسعه دهیم گفت: این علاقه‌مندی از جانب دولت ما وجود دارد که در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های تکنولوژی، مخابرات و ارتباطات روابطمان را توسعه دهیم. 
وزیر مخابرات افغانستان در پایان این دیدار به‌طور رسمی محمدجواد آذری جهرمی را برای سفر افغانستان دعوت و ابراز امیدواری کرد که در جریان این سفر روند رو به رشد همکاری‌های و توافقات تسریع پیدا کند. 

242 تن شهروندان افغانستان از زندان های ایران به کشورشان منتقل شدند - اسپوتنیک افغانستان
242 تن شهروندان افغانستان از زندان های ایران به کشورشان منتقل شدند

محمدجواد آذری جهرمی در پایان سفر دوروزه «شهزاد گل آریوبی» وزیر مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان  گفت: خوشحالم در سفر کوتاه خود به تهران ارزیابی مثبتی از مذاکرات و دیدارهای خود داشتید.
وی افزود: درهرحال ایران و افغانستان دارای زبان مشترک هستند، مردمانی دارند که به لحاظ فرهنگی بسیار به یکدیگر نزدیکند و از مرزی برخورداریم که سالیان سال واسطه دوستی بین ما بوده است و فضایی ارتباطی داریم که مدیریت آن دست ما بوده و می‌تواند دوستی بین دو کشور را زیاد کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران بابیان اینکه شماری زیادی از مهاجران ایران را مردم خوب افغانستان تشکیل می‌دهند گفت: این مهاجرین در کشور ما اقامت دارند، کار و تجارت می‌کنند و اثرگذار هستند. آن‌ها نیازمندند که با خانواده خود در ارتباط باشند. این ارتباط می‌تواند مالی، انترنتی و یا تیلیفونی باشد و ما می‌توانیم این شرایط را برای آن‌ها تسهیل کنیم.
آذری جهرمی بابیان اینکه باید به‌صورت ویژه روی بهبود ارتباطات میان ایران و افغانستان کار کرد تا مردم دو کشور از ارتباطات باکیفیت و البته ارزان‌قیمت برخوردار شوند گفت: ایران با سرمایه‌گذاری خود فیبر نوری را تا مرز افغانستان جهت بهره‌برداری و دریافت انترنت کشیده است ولی به دلیل برخی مشکلات داخلی در افغانستان اپراتورها انترنت ایران را نه از طریق فیبر بلکه از طریق رادیو دریافت می‌کنند.
وی افزود: ارتباط رادیویی هم گرانتر است و هم کیفیت پایین‌تری دارد و وقتی هم که قطع می‌شود تا اتصال مجدد زمان زیادی صرف می‌شود. هزینه گران بودن انترنت و عدم کیفیت را هم مردم افغانستان می‌دهند که ضروری است نسبت به رفع مشکل هر چه زودتر اقداماتی انجام شود.
آذری جهرمی در پایان دیدار تأکید کرد: زمینه همکاری زیادی بین دو کشور وجود دارد و می‌توانیم به‌تدریج آن را گسترش دهیم که در جریان سفری که به افغانستان خواهیم داشت تلاش می‌کنیم تا تفاهمات فی‌مابین را اجرایی کنیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала