ترامپ آماده است قوای خود را از افغانستان خارج کند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ آماده است قوای خود را از افغانستان خارج کند
ترامپ آماده است قوای خود را از افغانستان خارج کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور امریکا برای خروج نظامیان اش از افغانستان شرط گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امروز به خبرنگاران گفت که در صورت دستیابی به توافق صلح آماده است نظامیان امریکایی را از افغانستان خارج کند.

ترامپ: «برای اولین بار آنها (طالبان) در مورد حل و فصل و یک توافق بحث نمودند. اگر این اتفاق بیفتد، سربازان مان به خانه بر خواهند گشت. خواهیم دید که چی اتفاق می افتاد. اما برای نخستین بار مذاکرات جدی صورت میگیرند.»

این در حالی است که چندی پیش، زلمی خلیلزاد، نماینده ایالات متحده در امور صلح افغانستان اعلام کرده بود که پس از نشست های متعدد هیئت مذاکره کننده امریکا با طالبان، دو طرف برای ایجاد پیش‌نویس توافقنامه صلح موافقت کرده‌اند.

در عین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با ارسال نامه ای به همتای امریکایی خود، به وی درباره چگونگی کاهش هزینه‌ها و شمار نیروهای امریکایی در افغانستان پیشنهاداتی داده است.

بربنیاد گزارش، رئیس جمهور غنی طی این نامه خواستار آهسته شدن روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد و پیشنهاد کاهش سربازان امریکایی از ۱۴ هزار تن به ۳ هزار تن را نموده است.

گفتنی است، امریکا پس از ۱۷ سال جنگ در افغانستان در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رسماً تایید کرد که این جنگ را باخته است و بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و نیاز است برای بیرون رفت از این بحران، راه‌ گفتگو در پیش گرفته شود.  

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در جریان سخرانی در حاشیه نشست اقتصادی داووس در سویس اظهار داشت که هدف از تقرر زلمی خلیلزاد به عنوان نماینده ایالات متحده در امور صلح افغانستان، کشاندن طالبان به میز مذاکره با حکومت افغانستان میباشد.   

از سوی دیگر، زلمی خلیلزاد پس از پایان چهارمین دور مذاکرات با طالبان در قطر گفت که طالبان با حکومت افغانستان مذاکره نمیکند، زیرا به باور آنان این حکومت مشروع نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала