هشدار امریکا به ونزوئلا

© AP Photo / Andrew Harnikهشدار امریکا به ونزوئلا
هشدار امریکا به ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکایی میگویند که واشنگتن به خشونت و تهدید علیه اعضای اپوزیسیون ونزوئلا و دیپلوماتان امریکایی در این کشور پاسخ جدی خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا با نشر پیامی در توییتر اظهار داشت که هرگونه خشونت در ونزوئلا علیه دیپلوماتان امریکایی، خوان گوایدو (رهبر اپوزیسیون) و مجلس ملی ونزوئلا «واکنش قابل توجه» در پی خواهد داشت.

بولتون: «هرگونه تهدید و خشونت علیه کارمندان دیپلوماتیک امریکایی، خوان گوایدو رهبر دموکرات ونزوئلا و یا مجلس ملی این کشور حمله جدی به حاکمیت قانون است و واکنش قابل توجهی در پی خواهد داشت.»

این در حالی است که پیش از این، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از قطع روابط دیپلوماتیک با ایالات متحده خبر داد از  دیپلوماتان امریکایی خواست تا طی ۷۲ ساعت خاک ونزوئلا را ترک کنند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا ضمن رد این خواست رئیس جمهور ونزوئلا، گفت که مادرور صلاحیت چنین تصمیم گیری را ندارد.

یادآوری میکنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ۲۳ جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.  

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.  

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала