14 میلیارد افغانی عاید از مالیات 10 درصدی خدماتی مخابراتی در 4 سال

© K. Bezhan14 میلیارد افغانی عاید از مالیات 10 درصدی خدماتی مخابراتی در 4 سال
14 میلیارد افغانی عاید از مالیات 10 درصدی خدماتی مخابراتی در 4 سال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان اعلام کرد، که در جریان کمتر از 4 سال گذشته، نزدیک به چهارده میلیارد افغانی از عواید ده درصدی مالیۀ کارت‌های اعتباری تیلفون به دست آمده است.
Taxation - اسپوتنیک افغانستان
پروسه جمع آوری مالیات در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، شهزادگل آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان امروز در نشست خبری در کابل گفت، که این وزارت از سال 1394 خورشیدی تا پایان سال مالی 1397 بیش از 13 میلیارد و 965 میلیون افغانی از مالیات ده درصدی محصول خدمات مخابراتی گردآوری کرده است.

به گفتۀ آریوبی، درآمد محصول مالیاتی خدمات مخابراتی در دو ماه سال 94 بیش از 800 میلیون افغانی، درآمد سال 95 بیش از 4 میلیارد و 288 میلیون افغانی، درآمد سال 96 بیش از 4 میلیارد و 270 میلیون افغانی و درآمد سال 97 بیش از 3 میلیارد و 898 میلیون افغانی بوده است.

مسئولان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‎گویند، که روند تدارکاتی ایجاد سیستم گردآوری 10 درصدی محصول خدمات مخابراتی (ریل تایم) نهایی شده و قرارداد آن به زودی به امضا خواهد رسید.

به گفتۀ آنان شرکت مخابراتی روشن بیش از 705 میلیون افغانی از وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی بدهکار است و تعهد سپرده است که این مبلغ را تا پایان سال روان خورشیدی به این وزارت پرداخت و حساب‎های خود را تصفیه کند.

این در حالیست، که دیدبان شفافیت افغانستان، روند جمع‌آوری این مالیات را غیر شفاف می‌داند.

یادآوری می کنیم، که اخذ ده درصدی مالیات از کارت‌های مصرفی تیلیفون، در اواخر زمستان 1394 خورشیدی وضع شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала