انتشار جزئیات حمله به قرار گاه ریاست امنیت ملی افغانستان در میدان وردک

© Sputnikانتشار جزئیات حمله به قرار گاه ریاست امنیت ملی افغانستان در میدان وردک
انتشار جزئیات حمله به قرار گاه ریاست امنیت ملی افغانستان در میدان وردک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان جزئیات حمله تروریستی روز گذشته در میدان وردک را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، ریاست عمومی امنیت ملی  افغانستان در بیانیه نوشت: حمله دیروز دشمن بالای قرارگاه یکی از مفرزه های خیزش مردمی امنیت ملی در میدان وردک با استفاده از یک واسطه زرهی نظامی(هاموی) صورت گرفته است.

وردک - اسپوتنیک افغانستان
حمله تهاجمی بالای قطعه خاص امنیت ملی در میدان شهر

در این بیانیه آمده است، که تروریستان با استفاده از یک عراده موتر هاموی مملو از مواد انفجاریه خود را به قراول این قرارگاه نزدیک کرده که این واسطه توسط موظفان قراول شناسایی گردید اما از این که واسطه زرهی بود توانست موانع را شکسته و از قراول عبور نماید سپس در نزدیکی قرارگاه انفجار نموده که باعث تخریب قسمی تعمیر گردیده و متاسفانه شماری زیاد شهدای قهرمان حادثه دیروز ناشی از تخریب تعمیر بود.
در ادامه بیانیه نوشته شده است، که پس از انفجار نخست، سه تن مهاجم انتحاری دیگر که می‌خواستند توسط یک عراده موتر کرولا تعبیه شده داخل قرارگاه شوند، توسط مؤظفان قرارگاه شناسائی گردیده و از پا در آورده شدند، واسطه آن ها توسط تیم تخنیکی خنثی گردیده است.
 ریاست عمومی امنیت ملی، تلفات ناشی از این حمله را 36 شهید و 58 زخمی اعلام کرده، که زخم های شماری از این سربازان سطحی بوده پس از مداوا از درمانگاه مرخص گردیده اند.
در این بیانیه افزوده شده است، که نیرو های امنیتی و دفاعی افغانستان در کنار مردم خود در مقابل دشمن خود فروخته به بیگانه‌گان ایستاد‌گی می نمایند، عاملان خورد و بزرگ این جنایات بی پاسخ نمی‌ماند بزودترین فرصت شناسایی، بازداشت و به سزای اعمای خویش خواهند رسید.
براساس بیانیه، خیزش های مردمی و تحرکات مردمی نمایانگر به ستوه آمدن مردم از ظلم و ستم گروه های تروریستی و حامیان خارجی شان میباشند و ما یکجا با مردم خود در مقابل آنها می ایستیم.
این در حالیست، که طالبان ضمن به مسئولیت گرفتن این حمله تروریستی مدعی شده اند که در این حمله 190 تن از نیروهای امنیت ملی کشته و یا زخمی شده اند.

یادآوری می کنیم، که حوالی ساعت 7:00 بامداد دیروز گروه از مهاجمان مسلح بر قوماندانی قطعه خاص امنیت ملی در شهر میدان شهر مرکز ولایت میدان وردک حمله نمودند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала