داکتر عبدالله جهت شرکت در مجمع جهانی اقتصاد به داووس سویس رسید

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBداکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان
داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست اجرایی حکومت افغانستان از اشتراک داکتر عبدالله در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سویس خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ا یک خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی ، دکتور عبدالله عبدالله امروز سه‌‌شنبه(دوم دلو)، به دعوت رسمی مجمع جهانی اقتصاد وارد داووس سویس گردیده است.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی گفته که داکتر عبدالله در افتتاح اجلاس مجمع اقتصادی جهان اشتراک و در چندین نشست درباره افغانستان، منطقه و جهان سخنرانی می‌کند. داکتر عبدالله در نخستین روز کاری مجمع اقتصادی در نشست "صلح و آشتی در جهان چند قطبی" و "آخرین تحولات استراتیژیک در جنوب آسیا" صحبت خواهد کرد. 

وی همچنان در جریان اقامت خود در داووس در چندین نشست و بحث‌های مجمع در مورد افغانستان، منطقه و جهان اشتراک خواهد کرد.

رییس اجرایی در مجمع اقتصادی جهان داووس با تعدادی از نخست وزیران، رووسای سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان عالی رتبه‌کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و شخصیت‌های بین‌المللی دیدار می‌کند.

گفتنی است که اجلاس مجمع اقتصادی جهان امسال به تاریخ 2 دلو 1397 برابر به 22 جنوری 2019 آغاز می‌گردد و به اشتراک بیش از 3000 تن تاجر، سیاست‌مدار، نمایندگان حکومت‌ها، نهادهای بین‌المللی و جامعه مدنی به مدت پنج روز ادامه می‌یابد.

در این اجلاس قضایای مهم اقتصادی، سیاسی، تغییرات اقلیم در سطح جهان و چگونگی همکاری میان کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی در عصر جهانی شدن به بحث گرفته می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала