شرایط روسیه برای امضا پیمان صلح با جاپان

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر شرایط روسیه برای امضا پیمان صلح با جاپان
شرایط روسیه برای امضا پیمان صلح با جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه هنگام دیدار با نخست وزیر جاپان شرایط مسکو برای امضا پیمان صلح با این کشور را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر جاپان که حدود ۳ ساعت دوام داشت، این دیدار را «سازنده و موثر» عنوان کرد.

رئیس جمهور پوتین اظهار داشت که روسیه علاقمندی خود را برای امضا پیمان صلح با جاپان در چارچوب قطعنامه ۱۹۵۶ تائید کرد. و این تصمیم باید برای مردم هر دو کشور قابل قبول باشد.

بر بنیاد گزارش، علاوه براین سران روسیه و جاپان در این دیدار در مورد توسعه روابط تجارتی بین دو کشور نیز بحث و گفتگو نموده اند.

شینزو آبه، نخست وزیر جاپان به نوبه خود در مورد امضا پیمان صلح با روسیه اظهار داشت که او و همتای روسی اش به وزیران امور خارجه هدایت داده اند تا یک نشست جدید را در ماه فبروری برگزار نمایند. به گفته وی این نشست در شهر مونیخ آلمان برگزار خواهد شد.

افزون براین آقای آبه رئیس جمهور پوتین را برای اشتراک در جلسه گروه ۲۰ (G20) که در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد، دعوت نمود.

یادآوری میکنیم، جاپان و روسیه از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون که حدود ۷۳ سال از آن میگذرد به دلیل وجود اختلافات ارضی بر سر جزایر کوریل معاهده صلح امضا نکرده اند. 

توکیو هم اکنون با مسکو بر سر مالکیت چهار جزیره شمالی که در جاپان به نامهای کوناشیری، اتوروفو، شیکوتان و هابومای خوانده میشوند، اختلاف دارد. اختلاف بر سر مالکیت این جزایر که در اواخر جنگ دوم جهانی در سال ۱۹۴۵ میلادی در جریان شکست جاپان به اشغال شوروی سابق درآمد، از موانع اصلی بر سر راه گسترش روابط توکیو و مسکو محسوب میشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала