تصمیم امریکا بر رویارویی با زرادخانه هسته‌ای روسیه

© Photo / U.S. Navy/John Kowalskiتصمیم امریکا بر رویارویی با زرادخانه هسته‌ای روسیه
تصمیم امریکا بر رویارویی با زرادخانه هسته‌ای روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در مقابله با روسیه و چین بر روی نظریه بازدارندگی هسته‌ای بیشتر از توسعه سیستم دفاع راکتی مخالفت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام در کاخ سفید می‌گوید که امریکا بیشتر در مقابله با روسیه و چین بر روی نظریه بازدارنگی هسته‌ای نسبت به توسعه سیستم دفاع راکتی مخالف است.
این مقام اشاره کرد که مسکو و پکن دارای بزرگترین و مدرن‌ترین زرادخانه سلاح‌های راکتی اند.
این مقام همچنان تایید کرد که روز پنجشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گزارشی را در باره سیستم دفاع راکتی در پنتاگون ارائه خواهد کرد. که اخرین همچو گزارشی در سال 2010 توسط دولت آن وقت منتشر شد.

مقابله امریکا  با سلاح هایپرسونیک روسی - اسپوتنیک افغانستان
مقابله امریکا با سلاح هایپرسونیک روسی

در پاسخ به سوال در مورد نگرانی‌های احتمالی روسیه و چین در باره سیاست دفاع راکتی امریکا این مقام ارشد گفت: رئیس‌جمهور ترامپ انتظار دارد که این نگرانی ها را رفع کند و با روابط خوب با رهبران این کشورها.
مقام کاخ سفید گفت: توانایی‌های نظامی ما دفاعی است. امریکا در توسعه سیستم دفاع راکیت خود بسیار شفاف است و از آن محافظت می‌کند. دفاع راکتی ما علیه تهدیدات کشورهای نافرمان است.
این مقام اضافه کرد که در گزارش که روز پنجشنبه توسط رئیس‌جمهور در پنتاگون ارائه می‌شود. در مورد پتانسیل بالقوه مخالفان احتمالی امریکا در ناحیه راکت، و نیز "تهدید مافوق صوت" صحبت خواهد کرد. به گفته وی بخش مهم این گزارش سیستم‌های تعیقیب و ماهواره با نصب لیزر در فضا است.
پیش از این، در 20 اکتوبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هسته‌ای میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود.
به باور کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه هدف خروج ایالات متحده از پیمان منع راکت های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد، استقرار این نوع راکت ها در نزدیکی مرزهای روسیه و چین می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала