آغاز دور چهارم مذاکرات خلیلزاد و طالبان

© Photo / EK / EKآغاز دور چهارم مذاکرات خلیلزاد و طالبان
آغاز دور چهارم مذاکرات خلیلزاد و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و نمایندگان طالبان در دور جدیدی از گفتگوها شرکت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" اعضای ارشد طالبان اعلام کردند که مذاکرات بین نمایندگان این گروه و مقامات امریکایی از فردا چهارشنبه (19 جدی) به مدت دو روز در قطر آغاز می شود.این اعضای ارشد طالبان همچنین گفتند که در این مذاکرات نمایندگان دولت افغانستان حضور نخواهند داشت.
زلمی خلیل زاد ، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و طالبان در نشستی دو روزه در دوحه پایتخت قطر شرکت خواهند کرد تا در مورد راه‌های پایان جنگ داخلی در افغانستان و رسیدن به چارچوب عملی برای صلح تلاش کنند.
گفته می شود که طالبان با درخواست‌ کشورهای منطقه برای حضور دولت افغانستان در این نشست مخالفت کرده است.
پیشتر یک مسئول بلندپایه طالبان اعلام کرد: همه می‌دانند که دولت افغانستان مایل نیست که امریکا و متحدانش افغانستان را ترک کنند. ما برای بیرون راندن نیرو‌های خارجی از کشورما بهای سنگینی پرداخت کرده‌ایم؛ بنابراین چرا باید با دولت افعانستان گفت‌وگو کنیم؟
لازم به ذکر است که اخیرا مذاکرات صلح افغانستان بین طالبان و دیپلمات های امریکایی به میزبانی امارات در ابوظبی، برگزار شد. در این مذاکرات همچنین هیئت‌هایی از پاکستان، عربستان سعودی نیز شرکت داشتند.
پس از پایان مذاکرات، شرکت کنندگان ضمن مثبت ارزیابی کردن نتایج این نشست، اعلام کردند که دور بعدی این مذاکرات در عربستان سعودی برگزار خواهد شد اما گروه طالبان روز گذشته با اعلام عدم شرکت در نشست جده در راستای مذاکرات صلح افغانستان گفت که این گروه در تلاش است تا میزبانی مذاکرات را از جده به قطر تغییر دهد.
یکی از اعضای بلندپایه طالبان گفت: قرار بود ماه آینده در ریاض با نمایندگان امریکا ملاقات داشته باشیم اما مشکل اینجا است که رهبران عربستان سعودی و امارات اصرار به برگزاری ملاقات میان ما و دولت افغانستان دارند که ما به هیچ وجه نمی پذیریم و به همین دلیل شرکت در نشست جده را لغو کردیم.
هفده سال از جنگ امریکا در افغانستان می‌گذرد، اما همچنان اوضاع در کشور در بی‌ثبات‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد و با تداوم حضور نظامی امریکا چشم اندازی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала