فاکس نیوز: امریکا باید نظامیانش را از افغانستان بیرون کند

© Sputnik / Vladimir Pirogov /  مراجعه به بانک تصاویر فاکس نیوز: امریکا باید نظامیانش را از افغانستان بیرون کند
فاکس نیوز: امریکا باید نظامیانش را از افغانستان بیرون کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا از آغاز سال 2001 تا سال 2018 میلادی بیش از 840 میلیارد دالر در جنگ افغانستان هزینه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه امریکایی فاکس نیوز نوشت: دولت واشنگتن توان پیروزی در جنگ افغانستان را ندارد و حضور نظامی این کشور نیز خلاف خواست مردم امریکا است بنابراین باید فرمان بیرون شدن نظامی از افغانستان صادر شود.

کاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان

امریکا نظامیان کافی برای مبارزه با تروریسم در افغانستان ندارد و برای درگیری با طالبان نیز به 200 هزار نیرو نیاز است.

این شبکه خبری با استناد به راهنمای ارتش امریکا برای مبارزه با تروریسم نوشت: با توجه به جمعیت 11.6 میلیون نفری از مردم افغانستان که زیر کنترل و یا درگیری طالبان قرار دارند برای مقابله با این گروه در چنین شرایطی 232 هزار نیرو لازم است.

این شمار بیش از دو برابر نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان در بالاترین سطح خود در سال 2010 و زمانی است که 100 هزار نیروی امریکایی در افغانستان مستقر بودند و همچنین این شمار حدود 15 برابر بیش از نظامیان مستقر کنونی در افغانستان است.

فاکس نیوز با اشاره به هزینه جنگ در این کشور نیز نوشت، که براساس گزارش‌های رسمی از آغاز سال 2001 تا سال 2018 میلادی بیش از 840 میلیارد دالر هزینه کرده است.

با این حال برخی برآوردهای دیگر نشان می‌دهد، که جنگ افغانستان بیش از یک تریلیون دالر هزینه داشته و برخی نیز با احتساب هزینه‌های مرتبط با جنگ مجموع هزینه‌ها را تا 2 تریلیون دالر تخمین می‌زنند.

از سوی دیگر نیز یافته‌های یک تحقیق نشان می‌دهد، که 57 درصد از امریکایی‌ها از جمله 69 درصد از کهنه سربازان این کشور از تصمیم بیرون شدن همه نظامیان امریکایی از افغانستان پشتیبانی می‌کنند.

این رسانه افزود، بیرون شدن نظامیان امریکایی از افغانستان نه تنها خواست مردم امریکا است بلکه ادامه این حضور به نفع منافع ملی این کشور نیست بحرانی که واشنگتن ضرورتی برای جنگیدن در آن ندارد، نمی‌تواند در آن پیروز شود و از پس هزینه‌های آن نیز برنمی‌آید.

یادآوری می کنیم، که نیروهای ایالات متحده امریکا پس از حمله تروریستی بر برج های دوگانگی این کشور در نیویورک در 11 سپتمبر 2001 به افغانستان به خاطر سرکوب تروریست ها حمله کردند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала