رونمایی از "مادر همه بمب‌ها" در چین+ ویدیو

© AP Photo / Gao Fei/Xinhuaرونمایی از "مادر همه بمب‌ها" در چین+ ویدیو
رونمایی از مادر همه بمب‌ها در چین+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چین برای اولین بار تصاویر نشان داده شده است که در آن نسخه چینی "مادر همه بمب‌ها" و آزمایش آن رونمایی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Global Times، شرکت صنعتی دولتی (NORINCO) برای اولین بار تصاویری را نشان داد که در آن نسخه چینی "مادر همه بمب‌ها" و آزمایش آن دیده می‌شود.
کفته شده است که این بمب هوایی به حساب قدرت و نیروی مخرب آن بعد از بمب هسته‌ای دوم قرار می‌گیرد به همین دلیل این لقب را دریافت کرده است.
این روزنامه گزارش می‌دهد که شرکت صنعتی (NORINCO) قبلاً قابلیت‌های این بمب را که از یک بمب‌افکن H-6K پرتاپ شده بود آزمایش کرد که منجر به انفجار غول آسا شد. اما محل تست این بمب "مادر همه بمب‌ها" مشخص نشده است.

این بمب چندین تن وزن دارد. به همین دلیل طیاره‌های بمب‌افکن تنها می‌تواند یک بمب را در یک زمان حمل کند. به گفته تحلیل‌گران طول آن 5 تا 6 متر می‌باشد. و همچنان کارشنان اشاره کرده اند که این بمب احتمالاً کوچکتر از بمب "مادر همه بمب‌ها" امریکایی باشد. به این همین است که این بمب را بتواند بمب‌افکن H-6K با خود حمل کند.
بعضی از کارشناسان به این عقیده استند که این بمب می‌تواند ترمباریک باشد، اما شرکت این را تأیید نمی‌کند.
در سال 2017 میلادی نیروهای هوایی امریکا یک ضبط ویدیویی از آزمایش بزرگترین بمب غیر هسته‌ای همچنان به نام "مادر همه‌ بمب‌ها" منتشر کردند.
وزارت دفاع امریکا اعلام کرده که در عملیاتی علیه مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی داعش* در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود را معروف به "مادر همه بمب‌ها" به کار برده است.

*گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала