آغاز دوباره توزیع کوپون‌های مواد غذایی توسط رئیس‌جمهور غنی

© Photo / ARG / ARGآغاز دوباره توزیع کوپون‌های مواد غذایی توسط رئیس‌جمهور غنی
آغاز دوباره توزیع کوپون‌های مواد غذایی توسط رئیس‌جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس حکم رئیس‌جمهور افغانستان کوپون های مساعدتی مواد غذایی برای ورثه شهداء توزیع می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ، در جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی که به تاریخ 9 جدی سال روان به ریاست محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان تدویر یافت، اداره تدارکات ملی طرح تطبیقی توزیع کوپون های مساعدتی مواد غذایی برای ورثه شهدا را ارائه کرد.
این طرح که بر اساس حکم رئیس‌جمهور ترتیب و تطبیق می‌گردد، هدف آن رسیدگی به خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و ارج گزاری به مقام شهدا می‌باشد.
مطابق به طرح متذکره، در مرحله نخست برای مدت 9 ماه توزیع کوپون های مساعدتی مواد غذایی برای حداقل 12 هزار خانواده واجد شرایط در ولایت کابل با همکاری ادارات ذیربط به شکل امتحانی آغاز و تطبیق می‌گردد و سپس در تمامی ولایات کشور تعمیم خواهد یافت.
توزیع مواد غذایی که شامل آرد، برنج، روغن، چای، شکر و عدس می‌شوند، به رویت کتابچه کوپون تائید شده، در هر ماه به ورثه شهدا توزیع می‌شود و همچنان یک کمیته مشترک از طرف اداره تدارکات ملی به خاطر شفافیت و نظارت از این پروسه ایجاد می‌گردد.
قابل یاد آوری است که براساس حکم رئیس‌جمهور کشور، وزارت های دفاع ملی، امورداخله، کار و امور اجتماعی، اداره حمایت از افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا و ریاست عمومی امنیت ملی مکلف اند، لیست و شهرت ورثه شهدا را به تفکیک ولایات به دسترس اداره تدارکات ملی قرار داده و در راستای تطبیق این حکم همکاری همه جانبه با اداره تدارکات ملی نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала