نشنل انترست از تهدید گسترش سلاح مافوق صوت خبر داد

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر نشنل انترست از تهدید گسترش سلاح مافوق صوت خبر داد
نشنل انترست از تهدید گسترش سلاح مافوق صوت خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ایالات متحده امریکا نگرانی‌هایی مبنی بر گسترش سلاح مافوق صوت که در حال حاضر در امریکا، روسیه و چین ساخته می‌شود، وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، زاکاری کیک، نویسنده نشریهٔ نشنل انترست نوشته است که امریکا از گسترش سلاح مافوق صوت در کشورهایی چون ایران و کوریای شمالی نگران است.

در ماه اپریل سال جاری جنرال سیمیول گرویز، رئیس ارگان دفاع راکتی ایالات متحدهٔ امریکا گفت که "خطر" گسترش سلاح مافوق صوت به این کشورها وجود دارد.

انتشار ویدیو آزمایش جدیدترین راکت مافوق صوت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
انتشار ویدیو آزمایش جدیدترین راکت مافوق صوت روسیه

نویسنده نوشته است: "آنها (راکت‌های مافوق صوت) با سرعت بالایی شبیه راکت‌های بالستیک پرواز می‌کنند، اما دارای مسیر غیرقابل پیش‌بینی می‌باشند".

در حال حاضر تنها سه کشور (امریکا، روسیه و چین) آزمایش‌های موفقانهٔ سلاح مافوق صوت را انجام می‌دهند.

نشریه افزوده است که چین راکت جدید DF-17 را در ماه نومبر سال ۲۰۱۷ آزمایش کرد و روسیه از ساختن راکت مافوق صوت "کینژال" خبر داد.

نشنل انترست خاطر نشان ساخته است که در صورت توسعه سلاح مافوق صوت، این سلاح مثل هر تکنالوژی دیگری به سرعت گسترش خواهد یافت. به باور نویسنده، یکی از راه‌های کُندکردن این پروسه، امضای توافقنامهٔ سه کشور مبنی بر عدم فروش و صادر نمودن این سلاح و عدم اجرای پروژه‌های طراحی مشترک با کشورهای دیگر می‌باشد.

نشریه با استناد بر اطلاعات استخبارات امریکا نوشته است که چین تا سال ۲۰۲۰ راکت‌های آماده مافوق صوت خواهد داشت، بدین لحاظ امریکا، روسیه و چین باید مبنی بر عدم گسترش تسلیحات مافوق صوت حد اقل در طول ده سال، به توافق برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала