امریکا نمی تواند از روسیه استفاده ابزاری کند

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا نمی تواند از روسیه استفاده ابزاری کند
امریکا نمی تواند از روسیه استفاده ابزاری کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لاوروف: امریکا نمی تواند روسیه را در خدمت منافع خود قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت که مقامات ایالات متحده در تلاشند تا روسیه را به مثابه ابزار مناسب در راستای خدمت به منافع کشورشان قرار بدهد، اما قادر به این کار نخواهند شد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه به اسپوتنیک گفت: "ایالات متحده ما را اهریمن جلوه می دهد، تا توانسته باشد نظم و انظباط اروپا و اقیانوس اطلس را حفظ کنند، و بله در همین حال آنها در تلاش الهام بخشیدن به تغییر دولت و سیاست در کشور ما می باشند و بسیاری ها در واشنگتن از داشتن چنین یک تخیل- دیکته کردن و روسیه را در راستای خدمت به منافع امریکا قرار دادن، رنج می برند".
وزیر خارجه روسیه، اشاره کرد که در ایالات متحده آنها حتی کاملا جدی در مورد امکان استفاده از روسیه علیه چین بحث می کنند، تا از این رویاروی به نفع خود استفاده کنند.

نگرانی روسیه از وخامت اوضاع  نظامی - سیاسی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی روسیه از وخامت اوضاع نظامی - سیاسی در افغانستان

لاروف افزود: "ما کشورهایی زیادی را می شناسیم که امریکایی ها توانستند در اجرای چنین نقش از آنها کار بگیرند، اما البته که این کار را با ما کرده نمی توانند.
طوری که وزیر امور خارجه روسیه اشاره کرد، در حال حاضر مقامات امریکایی روسیه را به عنوان چنین یک هدف در نظر می گیرند و باید گفت، تا زمانی که چنین رویکردی ادامه یابد، روابط بین دو کشور تغییر نخواهد کرد.
در همین حال، لاوروف از آمادگی طرف روسی برای برقراری ارتباط با شرکای امریکایی خود مبنی بر همکاری سازنده دوجانبه اعلام داشته است.
همچنین لاروف قصد روسیه را برای برقراری یک گفتگوی سازنده در اواخر ماه نوامبر با ایالات متحده تایید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала