بردگی مسلمانان در چین

© AFP 2023 / Goh Chai Hinبردگی مسلمانان در چین
بردگی مسلمانان در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسوشیتد پرس تحقیقاتی را درباره دلایل ارزان بودن کالاهای چینی و گسترش آنها به بازارهای جهانی انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در روزنامه اسوشیتد پرس خاطر نشان می گردد که در چین یک برنامه آموزشی به اصطلاح "بازآموزی" وجود دارد که در آن مسلمانان محلی به طور فشرده در ولایت سین جیانگ در مرز با پاکستان زندگی می کنند.
بنا بر گزارش‌های منتشر شده از سوی کمیتۀ رفع تبعیض‌نژادی سازمان ملل، شمار آن دسته از مسلمانان ترک زبان اویغور که در پی بازداشتهای دسته‌جمعی در کمپهای امنیتیِ ایالت خودمختار سین‌کیانگ نگهداری می‌شوند، از دهها هزار نفر به یک میلیون نفر افزایش یافته است. این افراد به نام مبارزه با تروریسم دستگیر شده‌اند و به ادعای دولت چین در حال «بازآموزی» هستند.
روزنامه می نویسد که در شهرهای این ولایت، یک رژیم اشغالگرانه با موانع خیابانی و نظارت شدید بر شهروندان وجود دارد و خود مسلمانان مجبور به ترک دین و فرهنگ خود می شوند.
مقامات چین، این اردوگاه ها را "موسسات آموزشی" می نامند که به مسلمانان طرز زندگی کردن در جامعه مدرن را آموزش می دهد، اما در واقع این یک نوع استعمار کار است. مسلمانان در اردوگاهایی زندگی می کنند که حتی وسایل اولیه زندگی در اختیار آنها قرار نمی گیرد.
دولت کشورهایی که مسلمانان اکثریت جمعیت آنها را تشکیل می‌دهند تا کنون هیچ اظهارنظری در این باره نکرده‌اند.
اويغورها، مسلمانان فراموش شده ي چين اویغورها مردم ساکن شمال‌غرب چین هستند که در ایالت خودگردان سین کیانگ یا ترکستان شرقی (اویغورستان) به مرکزیت اورومچی زندگی می‌کنند. مردم اویغور از اقوام ترکتبار و مسلمان سنی هستند. به غیر از سین کیانگ چین؛ مطابق آخرین آمارِ مربوط به سال 2009 میلادی، بخشی از اویغورها اینک ساکن کشور قزاقستان و بخشی کوچکی هم ساکن کشور قرقیزستان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала