افتتاح تونل زیرزمین الون ماسک

© AP Photo / Damian Dovarganesافتتاح تونل زیرزمین الون ماسک
افتتاح تونل زیرزمین الون ماسک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میلیاردر و کارآفرین امریکایی ایلان ماسک اولین تونل زیرزمینی سریع را در نزدیکی لس آنجلس افتتاح کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک تونل حمل و نقل زیرزمینی را افتتاح کرد و به مهمانان و خبرنگاران اجازه داد درموتر های تسلا مدل S از این مسیر عبور کنند.
ایستگاه این تونل وسط یک منطقه مسکونی و شامل یک لیفت بدون دیوار است که به آرامی موتر را به عمق 30 فوتی سطح می برد.  

به گفته خبرنگاران این سفر بسیار جالب بوده اما یکی از افراد دچار حالت تهوع شده است.
این تونل یک مایلی با عرض 12 فوت زیر مقر «اسپیس ایکس» در هاتورن ساخته شده است. همچنین تونل مذکور می تواند افراد را سریع تر از مترو جابه جا کند.
موتر هادر داخل تونل با سرعت 240 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند اما به گفته ماسک تونل های آتی می توانند افراد را با سرعت پیشتر ازاین نیز جابه جا کنند.
ایلان ماسک شرکتی موسوم به "بورینگ (Boring) یا " شرکت خسته کننده" را در سال 2016 ایجاد کرد که تونل‌هایی برای دور زدن ترافیک و کاهش شدت آن در زیرزمین حفر می‌کند. ایلان ماسک اعلام کرد، اولین تونل این شرکت در حال اتمام است و قرار است استفاده از این تونل رایگان باشد.
ایلان ماسک به این دلیل لس‌آنجلس را به عنوان نخستین مقصد پروژه خود انتخاب کرده که این شهر به لحاظ ترافیک و وضعیت حمل و نقل جزو پر ترافیک‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود.
وی گفت: این سیستم برای استفاده دوچرخه‌سوران و عابران پیاده، در اولویت خواهد بود تا هزینه عبور و مرور این افراد حتی از قیمت یک تکت بس نیز کمتر باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала