چگونه میتوان سرطان را از بین برد

© Fotolia / Capifruttaچگونه میتوان سرطان را از بین برد
چگونه میتوان سرطان را از بین برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان اکادمی علوم روسیه از انستیتوت شیمی بیواورگانیک بنام اکادیمیسین شیمیاکین و اوچینیکوف (مسکو) و انستیتوت بیولوژی کیمیاوی و بیولوژی بنیادی نوواسیبیرسک یکجا با متخصصین انستیتوت سکریپس (امریکا) با شرکت و حمایت کمپنی «فارمسینتیز» (سانکت پتیربورگ) شیوه نو معالجه نوع متجاوز سرطان را طرح نموده اند.

نمایندگان کلکتیف طراحان روسی به «Sputnik» معلومات داد که صحبت راجع به ایجاد شیوه جدید برخورد نسبت به مبارزه با لنفوم سلول-B  به اساس معالجه به اصطلاح  сhimeric antigen receptor) CAR-T) مطرح می باشد که امکان معالجه مریض مبتلا به سرطان را به وسیله حجرات خودی سیستم ایمنی او — T — لیمفاسیت ها را فراهم میکند. این حجرات از خون مریض استحصال میشوند و بعداً بطور خاص به وسیله میتودهای انجنیری ژئین ها طوری «مجدداً پروگرام میشوند»، تا آنها بتوانند بطور موثر حجرات دانه سرطان را شناسایی کنند و از بین ببرند.

این اصولاً مهم است که حجرات —T  که به مریض برگردانده میشوند، حجرات خود اوست، اگرچه در ظرف شیشه یی رشد نموده اند. در سال 2013 یکی از مجلات عمده علمی Science جهان شیوه CAR-T- معالجه را پیشرفت در معالجه ایمنی خوانده بود.

در حال حاضر CAR-T تخنالوژی ها یکی از موثرترین میتودهای مبارزه با اشکال سنگین سرطان شناخته شده اند.

© Depositphotos.com / Ralwel چگونه میتوان سرطان را از بین برد
چگونه میتوان سرطان را از بین برد - اسپوتنیک افغانستان
چگونه میتوان سرطان را از بین برد

حجرات دانه های خبیثه معمولاً در سطح خود مواد البومینی مشخص برای چنین دانه ها به اصطلاح (انتی ژیئین ها) نشان میدهند که بنام CD19 و CD20 یاد شده اند. آنها «هدف» اصلی هنگام معالجه توسط داروی کیمیرایا محسوب میشوند.

طوریکه نمایندگان کلکتیف مولفان روسیه گفته، شیوه آنها امکان حل موفقانه این مشکل را فراهم می سازد. نتائیج این تحقیقات در مجله معتبر بین المللی Science Advances منتشر شده اند. خصوصیت کلیدی تخنالوژی طراحی شده ستندرد نو امنیتی و موثریت CAR-T- معالجه می باشد، این مطلب را ادکادیمیسین الکساندر گاریبوف رئیس انستیتوت کیمیای بیواورگانیک که این طرح را رهبری میکند، اظهار داشت.

کمپنی «فارمسنتیز» کار طراحی و تولید ادویه جات خودی و همچنان تولید قراردادی پیش میبرد. این اولین کمپنی داروسازی روسیه است که در سال 2010 به بازار سهام برآمده و داروهای نو دارای پوتنسیال بلند تجارتی در بازارهای داروهای امریکا و اتحادیه اروپایی دارا می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала