اشرف غنی از دوستم خواست در انتخابات آینده از وی حمایت کند

© Photo / ARG / ARGغنی از دوستم خواست در انتخابات آینده از وی حمایت کند
غنی  از دوستم خواست در انتخابات آینده از وی حمایت کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در افغانستان تا یک هفتۀ دیگر روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، سخن‌گوی حزب جنبش ملی، می‌گوید که در دیدارهایی که میان رییس‌جمهور غنی و جنرال دوستم انجام شده‌اند، رییس‌جمهور از او خواسته است تا در انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری نیز از تکت انتخاباتی وی پشتبانی کند.
بشیر احمد ته‌ینج، می‌افزاید که تاکنون اما معاون نخست رییس‌جمهور در بارۀ این‌که بار دیگر از غنی در انتخابات پشتیبانی کند یا نه تصمیمی نگرفته است: «رییس‌جمهور هم تا حال منتظر تصمیم معاون صاحب است که خود معاون صاحب چه تصمیم می‌گیرند. بلی! آن‌ها (رییس‌جمهور) علاقمندی برای ساختن تیم با معاون صاحب را دارند.»
ریاست جمهوری در این باره چیزی نمی‌گوید، اما شماری دیگر از نامزدان احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری از آماده‌گی‌های شان برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهور سخن می‌زنند.
شیدا محمد ابدالی، یکی از این نامزدان احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری است: «صحبت‌هایی را که با مردم دارم در بارۀ تکتم نیز است؛ نظریات مردم را می‌خواهم که داشته باشم که آنان چه قسم تکت می‌خواهند.»
در همین حال، کمیسیون مستقل انتخابات از نهایی شدن برنامۀ عملیاتی انتخابات ریاست جمهوری و آماده‌گی‌های این نهاد سخن می‌زند.
سید حفیظ الله هاشمی، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات در این باره بیان داشت: «آماده‌گی‌های که لازم بود در این کار پلان عملیاتی بود و آموزش کارمندان ما بخاطر ثبت نام که خوشبختانه پلان عملیاتی از طرف کمیسیون مستقل انتخابات تصویب شد.»
تاکنون رییس جمهورغنی، محمد حنیف اتمر و شیدا محمد ابدالی آماده‌گی شان را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۳۱ حمل سال آینده اعلام کرده‌اند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала