به مشکلات اهل هنود و سیک رسیدگی می شود

© Photo / ARG / ARGبه مشکلات اهل هنود و سیک رسیدگی می شود
به مشکلات اهل هنود و سیک رسیدگی می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت برای رسیدگی به مشکلات و قضایای حقوقی اهل هنود و سیک ها در کشور، آدرس مشخصی ایجاد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، اشرف غنی رییس جمهور کشور در دیدار با نمایندگان اهل هنود و سیک ها روز گذشته(دوشنبه، ۱۹ قوس) در ارگ ریاست جمهوری گفت که بی‌توجهی در رسیدگی به قضایای اهل هنود و سیک های کشور غیر قابل تحمل است؛ ازین باید رو در مشورت با دادستان کل و قاضی القضات آدرس خاص برای رسیدگی به قضایای آنها ایجاد گردد.
همچنان در این دیدار نمایندگان اهل هنود و سیک ها با رییس جمهور غنی در مورد مشکلات و چالش ها بر سر راه شان بحث و تبادل نظر کردند.
برداشتن موانع برای رسیدگی به قضایای حقوقی، جلوگیری از غضب زمین های اطراف درمسال آنها در کابل، حل معضل هندوسوزان، تسلیمی ۱۶۰ نمره زمین رهایشی در ولایت ننگرهار و ۳۶۰ نمره در ساحه‌ی لته‌بند که برای اهل هنود و سیک در نظر گرفته شده ‌است، حل مشکل توزیع ویزه افغانستان برای اهل هنود و سیک های دو تابعیته و انتصاب یک سناتور و یک وزیر مشاور از جمله مشکلات و خواست های باشندگان اهل هنود و سیک های کشور است.
بر اساس خبرنامه ارگ ریاست جمهوری: "رییس‌جمهور غنی بی‌توجهی در رسیدگی به قضایای اهل هنود و سیک را غیر قابل تحمل خواند و هدایت داد تا تمامی قضایای حقوقی و قضایای غصب زمین‌های اهل هنود و سیک، از ولایات به کابل انتقال یابد و در مشورت با دادستان کل و قاضی‌القضات کشور آدرس خاص برای رسیدگی به قضایای متذکره، ایجاد گردد."
در همین حال رییس‌جمهور غنی اهل هنود و سیک های افغانستان را جز تاریخ پرافتخار کشور دانسته افزود که فرمان رییس‌ جمهور پیشین مبنی بر توزیع ۱۶۰ نمره زمین رهایشی برای اهل هنود و سیک ها در ولایت ننگرهار مورد تعقیب قرار بگیرد و از غصب زمین‌های آنان نیز جلوگیری شود.
همچنان قرار است دستگاه هندوسوزان از بودجه دولت برای سوزاندن اجساد اهل هنود و سیک ها خریداری شود.
این در حالی است که ده‌ها خانواده اهل هنود و سیک به دلیل آزار و اذیت، فقر، غصب زمین و مشکلات در سوزاندن اجساد مجبور به ترک خانه ها و حتا افغانستان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала