مکرون در فرانسه وضعیت اضطراری اعلام کرد

© AFP 2023 / Nicolas Tucatمکرون در فرانسه وضعیت اضطراری اعلام کرد
مکرون در فرانسه وضعیت اضطراری اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه وضعیت اضطراری اقتصادی و اجتماعی در این کشور اعلام نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئيس جمهور فرانسه این تصمیم را در پیوند با تظاهرات "واسکت زردها" گرفته است.

رئیس جمهور فرانسه با محکوم نمودن خشونتی که در جریان این تظاهرات رخ داده است، گفته است که این خشونت‌ها قابل توجیح نمی‌باشند.

پیشنهاد ترامپ برای جلوگیری از اعتراضات بیشتر در فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد ترامپ برای جلوگیری از اعتراضات بیشتر در فرانسه

مکرون خاطر نشان ساخته است که این خشم مردم به‌دلیل مالیات نبوده بلکه دلایل جهانی دارد.

رئيس جمهور فرانسه گفته است که خشم را "عادلانه" می‌خواند، اما هیچ خشمی حمله بر پولیس و تخریب دکاکین و ساختمان‌ها تجارتی را توجیح کرده نمی‌تواند.

مکرون افزود: "معنی آزادی ما اینست که هر کس می‌تواند نظرش را ابراز کند، نظری را که شاید همه‌گی با آن موافق نباشند، اما در عین حال هیچ ترسی از این عدم موافقت وجود نداشته باشد".

رئيس جمهور فرانسه گفت: "من از حکومت و پارلمان می‌خواهم تا تمام اقدامات لازم را برای اینکه ما بتوانیم بهتر زندگی کنیم از آغاز سال آینده، روی دست بگیرند. مبلغ معاش حد اقل ۱۰۰ یورو در ماه از سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد یافت".

تظاهرات اخیر در فرانسه از هفدهم نومبر سال جاری آغاز شده است. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض ها در این کشور بودند. این معترضان خواستار لغو افزایش قیمت بنزین (تیل) می‌باشند. مقامات فرانسه تصمیم گرفته اند تا در سال ۲۰۱۹مالیات تیل دیزل را به ۶.۵درصد و مالیات تیل پطرول را به ۲.۹درصد افزایش دهند. حکومت فرانسه می‌خواهد با این اقدامات، رانندگان را به استفاده از آنعده انواع ترانسپورت که با محیط زیست سازگار اند، وادار سازد. معترضان با پوشیدن واسکت‌های زردی که رانندگان برای جلب توجه و جلوگیری از تصادف به تن می‌کنند، نام این تظاهرات را "تظاهرات واسکت زردها" گذاشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала